هاست

بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی

انتخاب و خرید هاست برای راه اندازی یک وب سایت اهمیت زیادی دارد. فرقی ندارد وب سایت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، کیفیت هاست انتخابی می‌تواند تأثیر زیادی در موفقیت شما داشته باشد. یک هاست بد می‌تواند در یک لحظه سایت شما را نابود کرده و باعث زیان‌های جبران ناپذیری به کسب و کارتان شود. در این میان فروشگاه‌های اینترنتی نیز به هاست پرسرعت و ایمن نیاز دارند تا در هر لحظه بتوانند خدمات فروش خود را به مشتریان عرضه کنند. اما به نظر شما بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی چه نوع هاستی است؟ در ادامه به بررسی کامل این موضوع می‌پردازیم.

ویژگی‌های یک هاست فروشگاهی خوب کدامند؟

برای انتخاب هاست سایت‌های فروشگاهی یا هر سایت دیگری باید به ویژگی‌های هاست توجه داشته باشید. یک هاست خوب باید سرعت مناسب، امنیت، پهنای باند لازم، تهیه نسخه پشتیبان، امکانات هوشمند و … داشته باشد تا برای راه اندازی یک سایت مناسب باشد. در ادامه به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم تا پس از آشنایی با آن‌ها بهترین هاست برای سایت فروشگاهی انتخاب شود.

ویژگی‌های یک هاست فروشگاهی خوب

◉ سرعت

اولین ویژگی که هنگام خرید هاست فروشگاهی باید به آن توجه داشته باشید، سرعت است. یک ساعت پرسرعت باید در کمترین زمان ممکن سایت را برای شما لود کند. برای بررسی دقیق این موضوع می‌توانید وب سایت‌های مختلف را مشاهده کرده و سرعت بارگذاری آن‌ها را تحلیل و بررسی کنید.

زمانی که سایت فروشگاهی شما با سرعت بالا لود شده و کاربر به راحتی صفحات مختلف را مشاهده کند، تجربه بسیار عالی داشته و زمان بیشتری را برای بازدید سایت شما در نظر می‌گیرد. هر چه سرعت بارگذاری سایت شما کمتر باشد، ترافیک بیشتری از دست می‌دهید و این موضوع در فروشگاه‌های اینترنتی به معنای کاهش درآمد است.

◉ پهنای باند

پهنای باند به معنای سرعت انتقال داده‌هاست. هنگام خرید هاست می‌توانید این گزینه را نیز تعیین کنید. هزینه استفاده از پهنای باند با توجه به شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ به صورت متفاوت محاسبه می‌شود. پهنای باند کم می‌تواند بر روی در دسترس بودن سایت شما تأثیر داشته باشد. به همین دلیل باید به صورت منظم پهنای باند را چک کرده و با توجه به ترافیک سایت در صورت نیاز آن را افزایش دهید. برخی از شرکت‌ها پهنای باند نامحدود ارائه داده و برخی دیگر نیز امکان ارتقا وجود دارد.

◉ موقعیت فیزیکی هاست

ویژگی دیگری که برای انتخاب هاست مناسب برای سایت فروشگاهی باید در نظر داشته باشید، موقعیت فیزیکی هاست است. قطعا فاصله کم شما با محل قرارگیری سرور می‌تواند نقش مهمی در زمان انتقال داده‌ها داشته باشد. هرچه سرعت انتقال داده‌ها بیشتر باشد، باز هم تا برقراری ارتباط شما با سرور ممکن است تأخیر کمی ایجاد شود. این تأخیر در زمان‌هایی که کاربر صفحه‌ای را سرچ می‌کند و منتظر دریافت آن است، تأثیر دارد. بهتر است هاستی را انتخاب کنید که سرورهای فیزیکی آن در کشوری باشد که بیشترین کاربر شما در آن حضور دارند. سرعت دسترسی بالای سایت شما می‌تواند در رتبه سایت تأثیر داشته و تچربه بسیار عالی برای کاربران ایجاد کند.

◉ فضای ذخیره سازی

معمولا در شروع کار و زمان راه اندزای اولیه سایت، به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز نیست. اما رفته رفته حجم اطلاعات بارگذاری شده در سایت بیشتر شده و باید فضای ذخیره سازی را ارتقا دهید. علاوه بر اطلاعات سایت، پایگاه داده کاربران نیز روز به روز گسترده‌تر شده و فضای بیشتری نیاز است. انتخاب هاست از شرکت هاستینگ باید با توجه به حجم موردنیاز انجام شود تا هم هزینه اضافه‌ای بابت حجم بیشاز حد نیاز پرداخت نکنید و هم فضای ذخیره سازی سایت فروشگاهی شما به اتمام نرسد.

◉ کنترل پنل مناسب

رابط‌های کاربری مختلفی برای انجام تنظیمات و پیکربندی سایت‌ها در دسترس هستند که هر کدام ویژگی‌ها و قابلیت های خاص خود را دارند. هر شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ، کنترل پنل خاصی را برای این موارد ارائه می‌دهد. به عنوان مثال دایرکت ادمین، سی پنل، پلسک و … ازجمله کنترل پنل‌های ارائه شده هستند. بهتر است هاستی خریداری کنید که کنترل پنل مناسبی ارائه دهد تا کار با آن ساده‌تر باشد و کار مدیریت سایت را برای شما ساده کند. قابلیت‌هایی مانند FTP برای آپلود تعداد بالای فایل‌ها، پروتکل SSH، ارائه داده‌های مفید مانند آمار بازدید سایت و … از ویژگی‌های مهم و کاربردی در کنترل پنل هستند.

◉ امنیت بالای هاست

امنیت بالای هاست

مورد دیگری که در انتخاب بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی اهمیت دارد، امنیت است. تمام سایت‌ها در معرض خطر حمله‌ توسط هکرها و بدافزارها هستند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین موضوعات در راه اندزای وب سایت‌ها تأمین امنیت است. شرکت ارائه دهنده هاست باید از امکانات و ابزارهای مختلفی برای محافظت از سرورها و وب سایت‌های مشتریان خود استفاده کند. شما می‌توانید با توجه به میزان بودجه خود از این امکانات استفاده کنید.

◉ تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات وب سایت

وب سایت‌ها مخصوصا وب سایت‌های فروشگاهی، داده‌ها و اطلاعات بسیار حیاتی و مهمی دارند. به همین دلیل تهیه مسخه پشتیبان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید به صورت منظم انجام شود. موارد مختلفی وجود دارند که می‌توانند باعث از دست رفتن اطلاعات شوند. از فایل‌های ویروسی تا قطع برق، هکرها و … می‌توانند علت‌های این مشکل باشند. در چنین شرایطی می‌توان با کمک نسخه پشتیبان سایت را به حالت قبل برگرداند. یک هاست مطمئن، در بازه‌های زمانی مختلف نسخه پشتیبان از سایت شما تهیه کرده تا خیالتان از اطلاعات سایت راحت باشد. در غیر این صورت بدون نسخه پشتیبان سایت شما به خطر می‌افتد.

انتخاب بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی

انتخاب بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی

تا به اینجا با مهم‌ترین ویژگی‌های یک هاست خوب برای هر نوع وب سایت ازجمله سایت‌های فروشگاهی آشنا شدیم. با این اوصاف به نظر شما کدام هاست مناسب‌ترین گزینه برای سایت‌های فروشگاهی است. گزینه‌های بسیار زیادی برای انتخاب هاست وجود دارد و برخی از صاحبان وب سایت‌ها با خرید هاست‌های ارزان قیمت، میزبان وب باکیفیتی را خریداری نمی‌کنند. چند نمونه از هاست‌های مناسب در ادامه بررسی می‌شوند.

هاست اشتراکی

هاست‌های اشتراکی به دلیل مشترک بودن میان چندین سایت، دارای قیمت‌های مناسبی هستند. علاوه بر آن مدیریت آسانی دارد و هر فردی حتی بدون دانش فنی می‌تواند از آن‌ها استفاده و سایت خود را مدیریت کند. نکته مثبت درباره آن‌ها این است که می‌توانید چند دامنه متفاوت را با کمک یک فضا میزبانی کنید. شما می‌توانید در صورت نیاز قابلیت‌های مختلف هاست خود را ارتقا دهید. البته این نوع هاست ممکن است برای سایت‌های فروشگاهی بزرگ مناسب نباشد، زیرا به دلیل اشتراک گذاری با سایت‌های دیگر، محدودیت‌هایی برای آن وجود دارد.

سرور مجازی VPS

VPS روشی برای به اشتراک گذاشتن یک سرور است که در آن بخش‌های مختلف به صورت جداگانه بر روی یک ماشین مجازی کار می‌کنند. VPSها به صورت جداگانه سیستم عامل‌های خاص خود را دارند و منابع با توجه به پلن انتخابی کاملا مجزا هستند. نگرانی‌هایی که در هاست اشتراکی وجود داشت، در این نوع هاست وجود ندارد و تمام منابع خریداری شده به تنهایی در اختیار شما قرار می‌گیرند. مدیریت سرور نیز می‌تواند توسط شما یا شرکت ارائه دهنده خدمات میزبانی صورت گیرد.

میزبانی سرور اختصاصی

در نهایت شما می‌توانید یک سرور را به تنهایی برای وب سایت خود خریداری کنید. به این صورت به هیچ عنوان منابع سخت افزاری شما در اختیار سایت‌های دیگر قرار داده نمی‌شوند. پهنای باند و تمامی منابع در اختیار شما بوده و سرعت و آپتایم بسیار بالایی را تجربه می‌کنید. بهترین و ایده آل‌ترین گزینه برای وب سایت‌های فروشگاهی بزرگ، سرور اختصاصی است.

سخن آخر

راه اندازی یک وب سایت فروشگاهی نیازمندی‌های مختلفی دارد که یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین آن‌ها، انتخاب و خرید هاست مناسب است. برای خرید بهترین هاست برای فروشگاه اینترنتی باید نکات و موارد مختلفی را رعایت کنید تا سایت شما بدون مشکل و در شرایط ایده آل به کاربر نمایش داده شود. به این صورت می‌توانید کسب و کار خود را به راحتی توسعه دهید.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا