ویندوز Windows

هاست ویندوزی چیست؟ 7 مزیت میزبانی هاست ویندوزی

سرویس هاستینگ یکی از نیازمندی‌های مهم برای راه اندازی یک وب سایت است. در این میان انواع مختلفی از هاست‌ها توسط این شرکت‌ها ارائه می‌شود که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. هاست ویندوز یکی از هاست‌های کاربردی است که از سیستم عامل ویندوز سرور بر روی آن نصب شده است. در ادامه به بررسی تعریف هاست ویندوزی چیست پرداخته و ببینیم آیا این پلتفرم برای سایت شما مناسب است یا خیر.

 هاست ویندوزی چیست؟

یکی از بهترین و پرطرفدارترین سرویس‌های میزبانی، هاست ویندوز است. به فضای میزبانی یک وب سایت که بر روی سروری با سیستم عامل ویندوز سرور قرار گرفته است، هاست ویندوزی می‌گویند. ویندوز سرور نیز نسخه ویژه‌ای است که توسط مایکروسافت به صورت اختصاصی برای سرورها توسعه یافته است.

معمولا بهترین گزینه برای کسب و کارهای بزرگ یا سازمان‌هایی که از ابزارها و برنامه‌های ویندوز استفاده می‌کنند، میزبانی هاست ویندوزی است. به این صورت استفاده از ابزارها و برنامه‌ها به صورت یکپارچه و کاربردی‌تر انجام می‌شود.

هاست ویندوز چیست

مهم‌ترین مزایای هاست ویندوزی چیست؟

هاست ویندوز نیز مزایای مختلفی را به همراه دارد. در ادامه به بررسی ۷ مزیت هاست ویندوزی می‌پردازیم. هر فرد با توجه به مزیت ها و وضعیت سایت خود به انتخاب هاست می‌پردازد. اما برای شما مهم‌ترین مزیت هاست ویندوزی چیست؟

1. سادگی

سیستم عامل ویندوز بسیار ساده است و به دلیل رابط‌های گرافیکی تمام افراد می‌توانند از آن استفاده کنند. علاوه بر آن به دلیل آنکه تقریبا تمام افراد حداقل یکبار با سیستم عامل ویندوز کار کرده‌اند، به راحتی می‌توانند با این هاست نیز کار کنند و به هیچ دانش فنی خاصی نیز نیاز ندارند.

2. استفاده از دیتابیس MySQL

از مهم‌ترین مزایای هاست ویندوزی، استفاده از دیتابیس MySQL است. این دیتابیس از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین دیتابیس‌های موجود در میان کاربران است و دارای ویژگی‌های زیادی مانند رایگان بودن، امنیت بالا و اپن سورس بودن است. به همین دلیل هاست ویندوزی نیز هاستی محبوب در میان افراد به شمار می‌رود.

3. امنیت بسیار بالا

برخلاف سیستم عامل‌هایی مانند لینوکس، ویندوز اپن سورس نیست و کدهای اصلی آن تنها در اختیار شرکت توسعه دهنده یعنی مایکروسافت قرار دارند. همین موضوع سبب می‌شود افراد و هکرها به سورس اصلی دسترسی نداشته و این نوع هاست امنیت بسیار بالایی داشته باشد. از این رو بسیاری از سازمان‌های بزرگ از این نوع هاست برای سایت‌های خود استفاده می‌کنند.

مهم‌ترین مزایای هاست ویندوزی چیست

4. استفاده از برنامه‌های ویندوزی

دیگر قابلیت بسیار مهم و کاربردی این نوع سرور، استفاده از برنامه‌های تحت ویندوز است. شما می‌توانید به راحتی تمام برنامه‌هایی که بر روی ویندوز استفاده کرده‌اید، در این سرور نصب و استفاده کنید. این ویژگی بسیار کاربردی است، زیرا می‌توانید از حجم زیادی از ابزارها و برنامه‌های ویندوزی به راحتی استفاده کنید.

5. به روز بودن درایورها

اگر سخت افزار سرور در هاست‌های ویندوزی به روزرسانی شود، درایورهای آن نیز به به روزرسانی نیاز خواهند داشت. نکته مثبت درباره هاست‌های ویندوزی این است که این به روزرسانی به راحتی در دسترس است و تنها با چند کلیک می‌توانید آن را فعال کنید.

6. رابط کاربری ساده

رابط کاربری ساده و راحت از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای هاست‌های ویندوزی است. این سادگی به اندازه‌ای است که تمام افراد بدون دانش فنی می‌توانند از آن استفاده کنند. استفاده از سیستم عامل ویندوز سرور به دلیل رابط‌های گرافیکی مشابه ویندوز بسیار آسان است. معمولا در هاست‌های لینوکس به دلیل آشنا نبودن افراد با این سیستم عامل، پنل‌هایی مانند سی پنل یا دایرکت ادمین برای مدیریت استفاده می‌شود. اما در هاست‌های ویندوزی، کاربر به طور مستقیم مدیریت هاست را از طریق ویندوز سرور انجام می‌دهد.

7. سازگاری با کنترل پنل پلسک

همان‌طور که گفته شد افراد می‌توانند به دلیل آشنایی با محیط ویندوز به راحتی از هاست ویندوزی خود استفاده کنند. اما اگر همچنان ترحیج می‌دهید از پنل مدیریتی ساده‌تری استفاده کنید، باید بدانید این هاست با کنترل پنل پلسک سازگار است. پلسک رابط کاربری ساده‌ای دارد و به راحتی برای مدیریت آپدیت‌ها و تغییرات استفاده می‌شود. با کمک این پنل می‌توانید دامنه و وب سایت‌های گوناگونی را مدیریت کنید.

معایب هاست ویندوزی چیست؟

در کنار مزایای گفته شده، این هاست دارای معایبی است که قبل از انتخاب بهتر است از آن‌ها آشنا باشید. اگر می‌خواهید بدانید معایب هاست ویندوزی چیست با ادامه مقاله همراه باشید.

معایب هاست ویندوزی چیست؟

امنیت پایین‌تر از لینوکس

در قسمت مزایا درباره امنیت بالای ویندوز صحبت شد، اما زمانی که بحث مقایسه به میان می‌آید، امنیت آن از لینوکس کمتر است. دلیل این موضوع این است که ویندوز معمولا قربانی حملات باج افزارها می‌شوند. این باج افزارها بر روی ویندوز نصب شده و به تمام اطلاعات موجود در سیستم دسترسی پیدا می‌کنند.

قیمت بالاتر

معمولا هاست‌های ویندوزی نسبت به لینوکس، گران‌تر هستند. البته برخی از شرکت‌ها این دو هاست را با هزینه یکسان ارائه می‌دهند. نکته دیگر این است که این تفاوت زیاد چشمگیر نیست و در کسب و کارها و سازمان‌های بزرگ نادیده گرفته می‌شود.

معمولا سایت‌هایی که بر روی هاست ویندوز قابل نصب هستند، در لینوکس نصب نمی‌شوند، اما سایت‌هایی که بر روی لینوکس نصب می‌شوند، بر روی ویندوز هم قابلیت نصب دارند. این نکته‌ای است که بر روی هزینه هاست‌های ویندوزی تأثیر داشته و باعث گران‌تر شدن آن‌ها می‌شود.

ثبات کمتر

لینوکس بسیار قابل اعتماد است و می‌تواند چندین فانکشن را به طور همزمان اداره کند. اما سرورهای ویندوزی در بسیاری اوقات با مشکل روبرو می‌شوند و توانایی اجرای همزمان چندین نرم افزار سنگین را ندارند. البته ویندوز نیز در حال توسعه و پیشرفت است ومی‌تواند این مشکل را برطرف کند، اما در مقایسه با لینوکس هنوز هم ثبات کمتری دارد. 

نکات مهم در خرید هاست ویندوزی چیست؟

اگر قصد خرید هاست ویندوزی دارید، باید به نکات مختلفی توجه داشته باشید. فرقی ندارد از چه شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگی، هاست خود را خریداری می‌کنید، در هر صورت هاست شما باید با برنامه‌ها و نرم افزارهای ویندوزی همخوانی داشته باشد. اگر کسب و کار شما بر پایه یکی از نرم افزارهای زیر است، باید از همخوانی آن با هاست خریداری شده مطمئن شوید.

  • ASP.NET
  • ASP Classic
  • Microsoft SQL Server
  • Microsoft Access
  • C#
  • Visual Basic Development
  • Remote Desktop
  • Microsoft SharePoint
  • Microsoft Exchange

 علاوه بر موارد گفته شده حتما به امنیت، ثبات، خدمات ارائه شده، پشتیبانی فنی و … توجه کنید تا بهترین شرکت هاستینگ را برای خرید هاست ویندوزی انتخاب کنید. هرگز برای خرید هاست ویندوز به شرکت‌های ارائه دهنده این هاست با قیمت پایین اعتماد نکنید. در این موارد معمولا برخی از ویژگی‌های مهم نادیده گرفته شده تا با قیمت کمتری ارائه شود. این هاست دارای قیمت بالایی است و حتما باید از شرکت‌های معتبر و قابل اطمینان خریداری شود تا وب سایت و در نهایت کسب و کار شما دچار مشکل نشود.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به این سوال که هاست ویندوزی چیست پاسخ مناسبی بدهیم. از مزایا و معایب هاست ویندوزی برای شما گفتیم. هاست‌های ویندوزی یکی از نمونه هاست‌های ارائه شده برای میزبانی سایت‌های مختلف هستند. این هاست‌ها به صورت اختصاصی با سیستم عامل ویندوز سرور راه اندازی شده‌اند. برخی از کسب و کارها ترجیح می‌دهند از این نوع هاست استفاده کنند. اگر سوالی درباری میزبانی هاست ویندوزی داشتید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا