سی پنل Cpanel

پارک دامنه چیست؟ آموزش پارک دامین در سی پنل

اجازه دهید تا قبل از شروع مقاله و توضیح در خصوص پارک دامنه، مفهوم پارک دامین را توضیح دهیم. تصور کنید که وب سایت شما مانند یک خانه است که یک در اصلی دارد و یک در پشتی که از آن می‌توانید عبور و مرور کنید. درب اصلی خانه شما همان دامنه اصلی شما است و درب پشتی دامنه پارک شده شما یا پارک دامین شما است. در ادامه مقاله قصد داریم تا به‌طور کامل در خصوص اینکه پارک دامین چیست و کاربردهای آن می‌پردازیم و تا انتهای مقاله شما می‌توانید پارک دامین در سی پنل را بی دردسر انجام دهید.

پارک دامین چیست و چه کاربردی دارد؟

پارک دامنه چیست؟ پارک دامین یا پارک دامنه اینترنتی (Domain Park) به یک روش در حوزه تجارت الکترونیک اشاره دارد که در آن، یک فرد یا سازمان دامنه اینترنتی را خریداری و سپس آن را به صورت موقت یا دائمی به استفاده دیگران واگذار می‌کند. در این صورت، وقتی کاربران دامنه را در مرورگر خود وارد می‌کنند، به جای رسیدن به یک وبسایت فعال، به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که معمولاً تبلیغات یا لینک‌های دیگر را نمایش می‌دهد.

پارک دامین چیست و چه کاربردی دارد؟

پارک دامنه به معنای موقتی کردن یا متوقف کردن عملکرد یک دامنه بدون ارائه محتوا است. این کار معمولاً توسط صاحبان دامنه‌ها انجام می‌شود و می‌تواند به صورت موقت یا برای مدت زمان طولانی‌تری انجام شود. زمانی که یک دامنه پارک شده است، هیچ محتوای خاصی بر روی آن نمایش داده نمی‌شود و به جای آن، صفحه‌ای ساده با محتوایی مشابه “این دامنه پارک شده است” یا “این وبسایت در دست ساخت است” نمایش داده می‌شود. در برخی موارد، صاحبان دامنه می‌توانند تبلیغاتی در صفحه پارک شده نمایش دهند و درآمدی از آن کسب کنند.

هدف اصلی پارک دامنه، بهره‌برداری از ترافیک و نام تجاری دامنه‌های غیرفعال است. برخی از صاحبان دامنه‌های غیرفعال، از این روش برای کسب درآمد از ترافیک اینترنتی استفاده می‌کنند. همچنین، برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها نیز از پارک دامنه برای محافظت از نام تجاری خود و جلوگیری از استفاده نامناسب دامنه‌های مشابه استفاده می‌کنند. پارک دامنه در دنیای تجارت الکترونیک و مدیریت دامنه‌های اینترنتی چندین کاربرد دارد. در زیر، تعدادی از کاربردهای مهم پارک دامنه را بررسی می‌کنیم:

֎ کسب درآمد از طریق تبلیغات

پارک دامنه به صاحبان دامنه‌های غیرفعال امکان می‌دهد درآمد کسب کنند. زمانی که کاربران دامنه را وارد می‌کنند، به صفحه‌ای با تبلیغات یا پیشنهادهای مرتبط هدایت می‌شوند. اگر کاربران بر روی تبلیغات کلیک کنند یا خرید انجام دهند، صاحب دامنه درآمدی کسب می‌کند.

پارک دامنه در سی پنل

֎ محافظت از نام تجاری

با پارک کردن دامنه‌های مشابه یا مرتبط با نام تجاری خود، شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند از سوءاستفاده، استفاده نامناسب یا تخریب نام تجاری جلوگیری کنند. این روش به آنها اجازه می‌دهد که کنترل بیشتری بر روی دامنه‌هایی که نام تجاری آنها را نشان می‌دهند، داشته باشند.

֎ انتقال ترافیک

در صورتی که یک دامنه اصلی فعال نباشد، می‌توان آن را به دامنه دیگری پارک کرد تا ترافیک وبسایت به دامنه پارک شده هدایت شود. این روش برای جلوگیری از، از دست دادن ترافیک وبسایت در صورت مشکلات فنی، به‌روزرسانی‌ها، سرویس ناموفق و غیره استفاده می‌شود.

֎ بهینه‌سازی جستجو

برخی از سرویس‌های پارک دامنه قابلیت بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو را دارند. این به معنای بهبود موقعیت سئو و جستجوی دامنه‌ها در نتایج موتورهای جستجو می‌باشد.

֎ تجارت دامنه

پارک دامنه می‌تواند به عنوان یک استراتژی در تجارت دامنه استفاده شود. برخی افراد و شرکت‌ها روی دامنه‌های ارزشمند و دارای پتانسیل تجاری بیشتری سرمایه‌گذاری می‌کنند و آنها را پارک می‌کنند تا در آینده بفروشند و از سود خوبی برخوردار شوند.

به طور کلی، پارک دامنه به عنوان یک راهکار در مدیریت دامنه‌های غیرفعال مورد استفاده قرار می‌گیرد و امکانات مختلفی از جمله کسب درآمد، محافظت از نام تجاری و بهینه‌سازی ترافیک و جستجو را ارائه می‌دهد.

آموزش پارک دامین در هاست سی پنل

همان‌طور که شما هم می‌دانید، سی پنل (cPanel) یکی از مجبوب‌ترین پنل‌های مدیریت وب است که بسیاری از افراد از آن استفاده می‌کنند. با توجه به محبوبیت سی پنل، آموزش پارک دامین در سی پنل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است به همین منظور در ادامه به شما به‌طور کامل پارک دامنه در سی پنل را توضیح می‌دهیم. همچنین می‌توانید مقاله پارک دامنه در دایرکت ادمین را مطالعه کنید.

آموزش پارک دامین یا domain alias در هاست سی پنل

آموزش پارک دامنه در سی پنل

آموزش پارک دامنه در سی پنل را با وارد شدن به سی پنل شروع می‌کنیم. برای این منظور آدرس سایت خود را در مرورگر به همراه پسوند”/Cpanel” وارد کنید (مانند: www.example.com/cpanel). سپس نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و وارد سی پنل شوید.

قدم اول پارک دامین در سی پنل: وارد حساب کاربری خود شوید

طبیعتا برای اینکه دامنه را در سی پنل پارک کنید، اولین قدم وارد شدن به حساب کاربری خود است.

قدم دوم پارک دامین در سی پنل: وارد شدن به قسمت دامنه‌ها یا Domain

در صفحه اصلی سی پنل، به دنبال بخش “دامنه‌ها” یا “Domain” بگردید. معمولاً در بخش “ناحیه کاربری” یا “ناحیه دامنه” قرار دارد. برخی از میزبان‌های وب ممکن است این بخش را با نام دیگری نیز نامگذاری کنند.

قدم سوم پارک دامین در سی پنل: وارد قسمت Park Domain شوید

در بخش “دامنه‌ها”، گزینه‌ای را که به پارک کردن دامنه اختصاص داده شده است انتخاب کنید. ممکن است با عنوان “پارک دامنه” یا “Park Domain” مشاهده شود، البته این به شرطی است که شما از نسخه قدیمی استفاده کنید در تم جدید سی پنل باید بر روی گزینه Aliases برای وارد شدن به پارک دامنه کلیک کنید.

قدم چهارم پارک دامین در سی پنل: اطلاعات دامنه خود را وارد کنید

در صفحه پارک دامنه، به شما خواسته می‌شود تا اطلاعات دامنه مورد نظر خود را وارد کنید. این شامل نام دامنه و زیردامنه است که می‌خواهید پارک کنید. مثلاً، اگر می‌خواهید دامنه “example.com” را پارک کنید، فقط “example.com” را وارد کنید.

قدم پنجم پارک دامین در سی پنل: تنظیمات وارد شده را ذخیره کنید

پس از وارد کردن اطلاعات دامنه، دکمه “پارک” یا “Park” را بزنید تا تنظیمات ذخیره شوند و دامنه پارک شود.

قدم آخر پارک دامنه در سی پنل: تایید نهایی برای پارک شدن دامنه

بعد از کلیک بر روی دکمه پارک، صفحه‌ای نشان داده می‌شود که نشان می‌دهد دامنه با موفقیت پارک شده است. در این صفحه شما می‌توانید جزئیات دامنه پارک شده را مشاهده کنید.

تا زمانی که دامنه پارک شده است، با وارد کردن آدرس دامنه در مرورگر، کاربران به صفحه پارک شده هدایت می‌شوند. این امکان برای شما وجود دارد که تنظیمات دامنه پارک شده خودتان را تغییر دهید. به عنوان نکته آخر به یاد داشته باشید که محل قرارگیری بخش “دامنه‌ها” و نام گزینه‌ها ممکن است در سی پنل هاستینگ شما متفاوت باشد. در صورتی که به هر دلیلی با مشکل مواجه شدید، بهتر است با ارائه دهنده خدمات هاستینگ خود تماس بگیرید تا راهنمایی شما را برای پارک دامنه در سی پنل ارائه کند.

آموزش ریدایرکت دامنه پارک شده بر روی هاست به آدرس دیگر

برای ریدایرکت دامنه پارک شده بر روی هاست به آدرس دیگر دوباره باید به صفحه aliases برگردید. در این قسمت شما می‌توانید تمامی دامنه‌هایی که بر روی هاست شما پارک شده است را مشاهده کنید، نکته جالبی که اینجا وجود دارد این است که شما می‌توانید هر دامنه‌ای که قبلا بر روی هاست سی پنل خود پارک کرده‌اید را تغییر دهید. برای انجام این کار کافی است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

آموزش ریدایرکت دامنه پارک شده بر روی هاست به آدرس دیگر

برای انجام این منظور ابتدا باید بر روی گزینه manage redirection کلیک کنید. صفحه جدید باز شدن این صفحه به راحتی امکان انجام این کار را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای این منظور کافی است تا در قسمت The alias, “example.org”, redirects to آدرس وب سایت جدید خود را وارد کنید و سپس بر روی گزینه ذخیره کلیک کنید. بعد از انجام اینکار برای اطمینان از این موضوع که ریدایرکت پارک دامنه به خوبی صورت گرفته است یا خیر، یک صفحه جدید در مرورگر خود باز کنید و آدرس وب سایت خود را وارد کنید. اجازه دهید تا وب سایت کاملا لود شود، خواهید دید که ریدایرکت دامنه شما بر روی هاست دیگر انجام شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص پارک دامین صحبت کردیم و آموزش پارک دامین در سی پنل را به‌صورت قدم به قدم به شما آموزش دادیم. به عنوان نکته آخر به یاد داشته باشید که با توجه به نسخه سی پنلی که از آن استفاده می‌کنید، ممکن است محل قرارگیری بخش “دامنه‌ها” و نام گزینه‌ها در سی پنل هاستینگ شما متفاوت باشد. در صورتی که به هر دلیلی با مشکل مواجه شدید، بهتر است با ارائه دهنده خدمات هاستینگ خود تماس بگیرید تا شما را برای پارک دامنه در سی پنل راهنمایی کنند.

اگر در خصوص پارک دامین یا آموزش پارک دامین در سی پنل سوالی ذهن شما را درگیر کرده است در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا