سی پنل Cpanel

چگونه وارد سی پنل شویم؟ آموزش نحوه ورود به سی پنل

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین کنترل پنل‌هایی که تا به امروز برای مدیریت وب‌سایت‌ها ساخته شده است، سی پنل است. محبوبیت سی پنل بیشتر به خاطر رابط کاربری بسیار ساده و روان آن است. اما اینکه چگونه وارد سی پنل شویم؟ سوال بسیاری از شماست. با توجه به ورود به سی پنل برای استفاده از محیط کاربری جذاب آن در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در خصوص نحوه ورود به هاست سی پنل و مشکلات رایجی که بر سر راه ورود به این هاست وجود دارد صحبت کنیم.

ورود به سی پنل

روش‌های بسیار زیادی برای ورود به cPanel وجود دارد که در ادامه قصد داریم تا به مهمترین و معروف‌ترین روش‌ها برای انجام این کار اشاره کنیم.

1. ورود مستقیم به سی پنل

ورود به سی پنل سایت به‌صورت مستقیم را می‌توان به عنوان ساده‌ترین روش برای انجام این کار معرفی کرد. در صورتی که نام کاربری و رمز عبور دارید، کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید. می‌توانید به روش‌های زیر آدرس سایت خود را  برای دسترسی به سی پنل وارد کنید. example.com/cpanel، example.com.cpanel و example.com:2083 وارد کنید.

  • در مرورگر خود آدرس دقیق صفحه ورود به سی پنل را وارد کنید. این آدرس دقیق را شرکتی که از آن هاست خریداری کرده‌اید در اختیار شما قرار داده است.
  • در صفحه جدید باز شده در قسمت Username نام کاربری و در قسمت Password رمز عبور خود را وارد کنید. این رمز عبور و نام کاربری را نیز شرکتی که از آن هاست تهیه کرده‌اید در اختیارتان قرار داده است. اگر به هر دلیلی این اطلاعات را گم کرده‌اید از شرکت بخواهید تا آن‌ها را دوباره در اختیارتان قرار دهد.
  • بعد از وارد کردن اطلاعات بر روی Log in کیک کنید تا وارد سی پنل شوید.

2. ورود به سی پنل از طریق AMP

ورود به سی پنل هاست با استفاده از AMP نیز یکی از روش‌های ساده برای انجام این کار است. برای ورود به cpanel با این روش کافی است تا مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

ورود به سی پنل از طریق AMP
  • در اولین قدم شما باید وارد AMP وب سایت خود شوید.
  • بعد از ورود به AMP به دنبال گزینه cPanel بگردید و آن را انتخاب کنید. با انجام این کار فضای کاربری روان و ساده سی پنل برای شما باز می‌شود و شما می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید. شاید این ساده‌ترین روش ورود به سی پنل باشد.

3. ورود به سی پنل از طریق WHM

این روش را می‌توان به عنوان محبوب‌ترین و رایج‌ترین روش انجام این کار معرفی کرد. Web Host Manager که مخفف آن WHM است یک نوع پنل کاربری است. این پنل کاربری برای دسترسی به شاخه اصلی هاست (Host Root) یا Reseller است. در پنل کاربری WHM این امکان برای شما وجود دارد که تمامی حساب کاربری‌های cPanel خود را مشاهده کنید. علاوه بر مشاهده امکان مدیریت آن‌ها نیز وجود دارد. اگر به WHM دسترسی دارید، اما اطلاعات سی پنل را در اختیار ندارید از روش زیر می‌توانید به سی پنل دسترسی پیدا کنید.

  • با استفاده از آدرس https://VPS_IP_address:2087 می‌توانید، وارد حساب کاربری خود در WHM شوید.
  • بعد از وارد شدن به حساب کاربری WHM روی گزینه Account Information بزنید.
ورود به سی پنل از طریق WHM
  • اکنون بر روی گزینه List Account کلیک کنید. با کلیک کردن بر روی این گزینه شما می‌توانید، تمامی اکانت‌های سی پنلی که در WHM ثبت شده است را مشاهده کنید.
  • به دنبال اکانت سی پنل خود بگردید، بعد از اینکه این اکانت خود را پیدا کردید، روی آیکون CP که درست روبه‌روی همان اکانت قرار گرفته است، کلیک کنید.
وارد شدن به سی پنل از ظریق whm
  • بعد از کلیک بر روی این آیکون شما وارد سی پنل خواهید شد.

چه مشکلاتی بر سر راه ورود به سی پنل وجود دارد؟

از مهمترین مشکلاتی که در هنگام ورود به سی پنل برای شما به‌وجود می‌آید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

وارد cPanel شده‌اید اما از شما رمز عبور و نام کاربری نمی‌خواهد

معمولا این مشکل زمانی پیش می‌آید که شما دامنه وب‌سایت خود را به تازگی ثبت کرده باشید، دامنه‌ای که انتخاب کرده‌اید به سرور دیگری تعلق داشته باشد و یا از اینترنتی استفاده می‌کنید که پورت ورود به سی پنل 2083 در آن بلاک است و امکان دسترسی به آن وجود ندارد. برای حل این مشکل کافی است تا از آدرس cpanel.example.com است. این URL از پورت ورود به سی پنل استاندارد 80 استفاده می‌کند.

بعد از ورود به سی پنل با خطای 404 مواجه می‌شوید

معمولا زمانی شما به این مشکل بر خواهید خورد که فایروال شما اجازه دسترسی غیر مجاز به پورت‌هایی مانند 2083 را نمی‌دهد. معمولا این اتفاق را در محیط‌های عمومی مانند سایت‌های دانشگاهی، اداری، کافی‌نت‌ها و .. مشاهده خواهید کرد. برای رفع این مشکل کافی است تا پورت‌هایی که به سی پنل مربوط هستند را پیدا و دسترسی به آن‌ها را مجاز اعلام کنید. پورت‌های ورود به سی پنل هاست عبارتند از:

  • Cpanel: 2083 – 2082
  • Webmail: 2095 – 2096
  • WHM: 2086 – 2087

اما اگر امکان انسداد این پورت‌ها برای شما وجود نداشته باشید بهتر است تا از طریق پورت استاندارد 80 این کار را انجام دهید و به صفحه سی پنل بروید. برای لاگین شدن از طریق پورت استاندارد 80 می‌توانید از URL‌های زیر استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص نحوه ورود به سی پنل و خطاها و موانعی که امکان دسترسی به سی پنل را به شما نمی‌دهد، صحبت کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، نحوه دسترسی به سی پنل و حل مشکلات مربوط به این کار بسیار راحت است و شما بدون دردسر می‌توانید این کار را انجام دهید. در صورتی که در خصوص وارد شدن به سی پنل خود با مشکل روبه‌رو هستید و نمی‌توانید این مشکل را بر طرف کنید، بهتر است با شرکت هاستینگ خود موضوع را در میان بگذارید و از آن‌ها بخواهید که این مشکلات به‌وجود آمده را حل کنند. اگر در خصوص ورود به سی پنل نکته مبهم و یا سوالی در ذهن شما وجود دارد، آن را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید تا کارشناسان ما به شما در رفع مشکلات و ابهامات به‌وجود آمده کمک کنند.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا