دایرکت ادمین Directadmin

نحوه ورود به دایرکت ادمین

ورود به دایرکت ادمین مشکلی است که شما را به سمت ما هدایت کرده است. اما قبل از حل کردن این مشکل بهتر است بگویی دایرکت ادمین چه کاربردی دارد. پس از خرید هاست برای راه اندازی وب سایت خود، پنل مدیریتی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به کمک آن بتوانید هاست خود را مدیریت و به فایل‌ها و اطلاعات سایت خود دسترسی داشته باشید. پنل‌های مدیریتی مختلفی ازجمله دایرکت ادمین و سی پنل وجود دارند که برای هاست‌های مختلف استفاده می‌شوند.

دایرکت ادمین از پنل‌های بسیار کاربردی و رایج است که در انواع مختلف هاست‌ها ارائه می‌شود. همچنین دارای رابط کاربری ساده‌ای است اما فقط بر روی سرورهای لینوکس قابل استفاده است. علاوه بر آن سرعت و امنیت بالایی دارد و در کشور ایران نیز به راحتی قابل استفاده است. حال باید ببینیم نحوه ورود به هاست دایرکت ادمین برای مدیریت هاست و وب سایت چگونه است؟

روش‌های مختلف ورود به هاست دایرکت ادمین

با ورود به دایرکت ادمین می‌توانید به تمام اطلاعات و فایل‌های سایت خود دسترسی داشته باشید و در صورت نیاز تغییرات لازم را انجام دهید. برای وارد شدن به پنل مدیریتی دایرکت ادمین می‌توانید از روش‌های مختلفی اقدام کنید. در زیر این روش‌ها به طور کامل بررسی شده‌اند.

◉ ورود به دایرکت ادمین با IP

دایرکت ادمین به صورت پیشفرض بر روی پورت 2222 قرار دارد. اگر شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگی که هاست خود را از آن خریداری کرده‌اید، این پورت را تغییر نداده باشد، از همین طریق می‌توانید به پنل وارد شوید. پس از خرید هاست، آدرس آی پی سرور برای شما ارسال می‌شود. می‌توانید با دستور زیر به داریکت ادمین وارد شوید.

  • http://xx.xx.xx.xx:2222
  • http://xx.xx.xx.xx/config

به جای xx.xx.xx.xx آدرس آی پی را وارد کنید.

◉ ورود به دایرکت ادمین با استفاده از نام دامنه

روش دیگر ورود به هاست دایرکت ادمین از طریق نام دامنه است. اگر دامنه شما فعال شده و DNSها نیز بر روی آن ست شده‌ باشند، می‌توانید از این طریق به دایرکت ادمین وارد شوید.

  • http://yourdomain.com:2222
  • http://yourdomain.com/config

به جای yourdomain در آدرس بالا از نام دامنه خود استفاده کنید.

از هر روشی که قصد وارد شدن به دایرکت ادمین داشته باشید، پس از وارد کردن لینک، صفحه‌ای به صورت زیر برای شما باز می‌شود.

ورود به دایرکت ادمین با استفاده از نام دامنه

در قسمت اول نام کاربری و در قسمت دوم رمز عبور خود را وارد کنید و سپس بر روی SIGN IN TO ACCOUNT کلیک کنید تا به پنل دایرکت ادمین وارد شوید. این اطلاعات را از شرکت هاستینگ خود دریافت کنید. توجه کنید هرگز از رمز عبور اشتباه در این قسمت استفاده نکنید، زیرا به مدت 24 ساعت اجازه ورود به پنل را نخواهید داشت.

استفاده از HTTPS به جای HTTP

نکته دیگر درباره استفاده از گواهی SSL است. اگر سرورهای هاست شما از این گواهی استفاده کنند باید به جای Http از Https استفاده کنید. این گواهی به منظور رمزنگاری اطلاعات رد و بدل شده میان کاربر و سرور است تا از دسترس هکرها دور بمانند. اگر این گواهی برای سایت شما نیز فعال است باید آدرس‌ها را با Https به صورت زیر وارد کنید.

  • https://yourdomain.com:2222
  • https://yourdomain.com/config

علت مشکل در ورود به دایرکت ادمین

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور هنگام ورود به دایرکت ادمین به مشکل بخورید. در این شرایط با پیغام Hmm, Login details do not seem to be correct. please try again روبرو می‌شوید. این مشکل علت‌های مختلفی دارد که در ادامه بیان شده‌اند.

علت مشکل در ورود به دایرکت ادمین
  • اولین دلیل وارد کردن نام کاربری و رمز عبور اشتباه است. این دو توسط شرکت ارائه دهنده هاست برای شما ایمیل می‌شود. در صورت فراموشی می‌توانید مجددا آن‌ها را دریافت کنید. اگر پس از دریافت رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، برای بازیابی مجدد آن اقدام کنید. در صورتی که به نام کاربری و رمز عبور خود دسترسی ندارید یا ایمیل دریافتی را پاک کرده‌اید، با ارسال تیکت به پشتیبانی هاست خود، آن‌ها را دوباره دریافت کنید.
  • رمز عبور و نام کاربری را به صورت دستی وارد کنید. گاهی اوقات کپی کردن اطلاعات از ایمیل دریافتی و قرار دادن آن در کادرها به درستی صورت نمی‌گیرد و نمی‌توانید به پنل خود وارد شوید. به صورت دستی اطلاعات را وارد کرده و به حساب خود وارد شوید.
  • اگر همچنان مشکل باقی بود، می‌توانید زبان کیبورد خود را چک کنید. همچنین فعال بودن کلیدهایی مانند CapsLK به دلیل بزرگ کردن حروف می‌تواند از وارد شدن درست اطلاعات جلوگیری کند. تمام موارد را به طور کامل بررسی کرده و سپس برای ورود به پنل دایرکت ادمین تلاش کنید.

اگر برای وارد شدن به پنل دایرکت ادمین هکچنان با خطا روبرو شدید، میتوانید با بخش پشتیبانی ارتباط گرفته و از آن‌ها راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید. در صورتی که پنل شما دچار مشکل شده باشد، می‌توانید از طریق کارشناسان مشکل را برطرف کنید.

سخن آخر

پس از خرید هاست از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، پنل مدیریتی برای شما فعال می‌شود. یکی از رایج‌ترین پنل‌های مورد استفاده در ایران دایرکت ادمین است که می‌توانید از طریق آن مدیریت وب سایت خود را انجام دهید. برای دسترسی به این پنل نام کاربری و رمز عبور توسط شرکت در اختیار شما قرار می‌گیرد. روش‌های ورود به دایرکت ادمین در این مقاله به طور کامل بررسی شد.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا