دایرکت ادمین Directadmin

آموزش تغییر نسخه php در دایرکت ادمین

صاحبان سایت‌های اینترنتی و یا مدیران آنها همواره وضعیت وب سایت‌های خود را کنترل می‌کنند تا در صورت بروز کوچک‌ترین مشکلی قبل از جدی شدن ماجرا، آن را بر طرف کرده و احتمال بروز چنین مشکلاتی را نیز کاهش دهند. برای رفع و برطرف شدن مشکلات وب سایت‌ها راه‌های زیادی وجود دارد که از جمله آن روش‌ها، تغییر دادن نسخه PHP است. در این مقاله توضیحاتی درباره روش تغییر نسخه php در دایرکت ادمین ارائه می‌شود.

آموزش ورود به دایرکت ادمین

اگر به تازگی هاست لینوکس خریداری کرده باشید، حتما متوجه شده‌اید که کنترل پنل مدیریتی این سایت در بیشتر موارد دایرکت ادمین یا سی پنل است. دایرکت ادمین و سی پنل، دو ابزار مدیریتی قدرتمند هستند که برای مدیریت وب سایت‌های مختلف مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرند. متاسفانه سی پنل مدتی است که با تحریم‌های زیادی رو به رو شده و کاربران ایرانی دیگر نمی‌توانند از آن استفاده کنند اما دایرکت ادمین درگیر هیچ گونه تحریمی نشده و کاربران ایرانی می‌توانند با خیال راحت از آن استفاده کنند. دایرکت ادمین علاوه بر تحریم نبودن مزایای دیگری هم دارد که از جمله آنها می‌توان به امنیت و سرعت بالا، رابط کاربری آسان و… اشاره کرد. دایرکت ادمین و سی پنل هر دو تنها بر روی سرورهای لینوکس امکان نصب دارند.

نحوه ورود به دایرکت ادمین با IP

شماره پورت دایرکت ادمین به طور پیش فرض عدد 2222 است. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که شرکت هاستینگ این شماره پورت را تغییر می‌دهد. پس ابتدا برای شماره پورت عدد 2222 را وارد کنید در غیر این صورت می‌توانید به اطلاعات سرویس خریداری شده مراجعه کنید. بنابراین اگر قصد دارید از طریق IP آدرس وارد دایرکت ادمین شوید باید آدرس‌های زیر را جستجو کنید.

  • http://xx.xx.xx.xx:2222
  • http://xx.xx.xx.xx/config

البته باید دقت کنید که به جای xx.xx.xx.xx باید IP آدرس سرور خود را وارد کنید. این IP آدرس را شرکت میزبان پس از خرید سرور از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌کند.

نحوه ورود به دایرکت ادمین از طریق دامنه

در صورتی که DNS های هاست جدید بر روی دامنه شما ست شده باشند و دامنه هم فعال باشد، می‌توانdد از طریق دامنه وارد دایرکت ادمین شوید. برای این کار باید عبارات زیر را جستجو کنید.

http://yourdomain.com:2222

http://yourdomain.com/config

در این آدرس‌ها نیز به جای عبارت yourdomain ، باید دامنه خود را قرار دهد.

پس از وارد کردن عبارت‌های بالا و ورود به صفحه دایرکت ادمین، لازم است در فیلد اول یا Username نام کاربری خود را وارد کنید. سپس در فیلد دوم یا Password رمز عبور خود را وارد کنید. شرکت هاستینگ نام کاربری و رمز عبور شما را برایتان ارسال می‌کند. پس از وارد کردن این اطلاعات، روی گزینه Login  یا Sign in  کلیک کنید تا وارد کنترل پنل دایرکت ادمین شوید. در مقاله ورود به دایرکت ادمین با جزییات بیشتری به این امر پرداخته ایم.

نحوه تغییر ورژن php در دایرکت ادمین

پس از وارد شدن به پنل مدیریت خود می‌توانید از روش زیر، برای تغییر نسخه php در دایرکت ادمین اقدام کنید.

  1. برای شروع این کار لازم است ابتدا طبق آموزش‌های بخش قبل، وارد کنترل پنل هاست خود شوید. در صورت موفق بودن ورود با چنین صفحه‌ای رو به رو می‌شوید.
نحوه تغییر ورژن php در دایرکت ادمین
  1. با وارد شدن به این صفحه، بر روی گزینه Domain setup کلیک کنید. این گزینه شما را به تنظیمات دامنه‌ها هدایت می‌کند. صفحه‌ای که بعد این باز می‌شود لیستی از تمام دامنه‌های متصل شده به آن هاست را نشان می‌دهد. هر دامنه تنظیمات خاص خودش را دارد به همین دلیل باید روی دامنه مورد نظر کلیک کنید تا صفحه تنظیمات آن باز شود.
تغییر دادن نسخه php در دایرکت ادمین
  1. پس از ورود به تنظیمات دامنه مورد نظر باید به پائین صفحه نگاه کنید. مطابق تصویر گزینه‌ای با عنوان PHP version selector وجود دارد که نشان می‌دهد ادمین سرور پیش از این نسخه‌های موجود را از طریق محیط SSH در آنجا کانفیگ کرده است. حال شما می‌توانید از لیست موجود در آن قسمت نسخه php مورد نظر خود را انتخاب کنید.
change php version in direct admin

در پایان نیز با انتخاب گزینه save تغییرات ایجاد شده را ذخیره کنید تا تغییر Php version در دایرکت ادمین انجام شود.

تغییر نسخه php در نسخه جدید دایرکت ادمین

اگر نسخه جدید دایرکت ادمین بر روی سرور شما فعال شده باشد، برای تغییر نسخه php باید به صورت زیر عمل کنید.

به هاست خود وارد شوید.

در Account Manager روی گزینه  Domain Setup کلیک کنید. سپس دامنه موردنظر را انتخاب کنید.

تغییر نسخه php در نسخه جدید دایرکت ادمین

در صفحه باز شده به صورت زیر بر روی PHP Version Selector  کلیک کنید.

PHP Version change

نسخه‌های php برای شما نمایش داده شده و می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید.

سخن آخر

دایرکت ادمین، ابزاری برای مدیریت وب سایت است که طراحان سایت‌ باید به خوبی با آن آشنایی داشته باشند و راه‌های گفته شده برای ورود به آنو انجام تغییرات را بدانند. در این مقاله به طور کامل به بررسی نحوه ورود و همچنین تغییر نسخه PHP پرداخته شد.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا