وب سرور

سرور اختصاصی ایران و امکاناتی که ارائه می دهد

سرور اختصاصی ایران چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ زمانی که قصد سرور برای راه‌اندازی وب سایت خود را دارید، گزینه‌های بسیار زیادی بر سر راه شما وجود دارد. از هاست‌های اشتراکی گرفته تا سرورهای مجازی و اختصاصی هر کدام ویژگی‌ها و امکانات خاص خود را دارند. اما سرور اختصاصی ایران یک سر و گردن بالاتر از سایر گزینه‌ها است. سرور اختصاصی ایران ارزان ، پرقدرت و دارای امکاناتی بی‌نظیر است که باعث شده کاربران بسیاری خرید آن را بر سایر گزینه‌ها ترجیح دهند. اما سرور اختصاصی ایران چیست و چه مزایا و امکاناتی نسبت به سایر سرورها دارد؟ چه عامل یا عواملی باعث شده تا طرفداران این نوع سرور بیشتر باشد؟ اگر شما نیز قصد توسعه کسب و کار خود در عصر تکنولوژی و دنیای مجازی را دارید، این مطلب راهنمای بسیار خوبی برای شما عزیزان است. ما در این مقاله بهترین سرور اختصاصی، امکانات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن را ارائه خواهیم داد.

سرور اختصاصی ایران چیست؟

راه‌اندازی وب سایت برای هر کسب و کاری نیازمند خدمات و محصولات متنوعی است که توسط شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ در اختیار شما قرار می‌گیرد. سرویس‌هایی که توسط این مراکز ارائه داده می‌شوند، دارای طیفی وسیع هستند که هر کدام بر روی یک هدف خاص تمرکز دارند. به عنوان مثال هاست گیمینگ برای گیمرها فضایی با حجم بسیار بالا و سرعت اینترنت بالا فراهم می‌کند تا کاربر بتواند حتی در صورت قطع اینترنت به بازی خود ادامه دهد. همچنین سرعت بازی نیز در چنین فضایی بسیار بالاست و یک محیط بسیار ایده‌آل برای گیمرهای عزیز است. یا مثلا هاست‌ وردپرس برای کسانی است که وب سایت‌هایی با سیستم مدیریت محتوا وردپرس دارند. این هاست‌ها در واقع بخشی از یک مجموعه بزرگ‌تر به نام سرور هستند که می‌توانند به صورت اشتراکی یا اختصاصی در اختیار کاربران قرار بگیرند.

سرور اختصاصی ایران چیست

سرور در واقع یک کامپیوتر بسیار بزرگ همواره روشن و متصل به اینترنت است که با استفاده از آن می‌توانید بدون هیچ گونه محدودیتی به هدف خود برسید. سرور اختصاصی نیز همان‌طور که از نامش پیداست، به صورت اختصاصی در اختیار یک کاربر قرار می‌گیرد. به این معنی که تمام منابع و امکانات سرور اختصاصا در اختیار شما قرار دارد. در سرورها و هاست‌های اشتراکی منابع موجود بین کاربران آن هاست به اشتراک گذاشته می‌شود. حال یک کاربر ممکن است بیشتر از منابع موجود استفاده کند که کیفیت عملکرد دیگر کاربران را پایین خواهد آورد. در حالی که با داشتن یک سرور اختصاصی شما در محیطی امن و اختصاصی می‌توانید به بالاترین سطح عملکرد و کیفیت برسید. سرور اختصاصی ایران نیز یکی از انواع سرورهای اختصاصی است که به دلیل مزایا و امکانات بی‌نظیری که دارد، در این چند سال اخیر متقاضیان بسیار زیادی داشته است.

ویژگی‌های سرور اختصاصی ایران

قیمت سرور اختصاصی ایران یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب آن به شمار می‌رود که می‌توان گفت از بزرگ‌ترین علل حجم فروش بالای آن در کنار مزایای بالقوه‌ای است که دارد. این نوع سرور قیمت بسیار پایینی نسبت به سرورهای اختصاصی خارجی و حتی سرورهای مجازی دارد. از طرف دیگر امکانات آن مشابه و حتی فراتر از سایر گزینه‌ها است. همان‌طور که می‌دانید مسافت و فاصله شما تا سرور تاثیر بسیار زیادی بر میزان دسترسی و سرعت بارگذاری اطلاعاتتان می‌گذارد. به عبارتی هر چه شما مسافت و فاصله کمتری نسبت به سرور اختصاصی خود داشته باشید، سرعت بارگذاری شما نیز افزایش خواهد یافت. بنابراین وقتی از سرور اختصاصی ایران استفاده می‌کنید، سرعت دسترسی به اطلاعات بیشتر خواهد شد. برای گیمرها نیز با اجاره سرور اختصاصی ایران ، شاهد پینگ پایین‌تری نسبت به سایر سرورها خواهند بود. از دیگر ویژگی‌ها و امکانات این نوع سرور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

ویژگی‌های سرور اختصاصی ایران

امکانات سرور اختصاصی ایران

  • عدم اختلال اینترنت: احتمالا تا کنون شنیده‌اید که برخی سرورها به علل مختلف دچار خرابی و گاها اختلال در دسترسی به اینترنت می‌شوند. این مشکل می‌تواند حتی برای لحظه‌ای کوتاه خسارات جبران‌ناپذیری را برای برخی کاربران ایجاد کند. در حالی که با اجاره سرور اختصاصی ایران دیگر جای نگرانی نیست. از آنجا که این سرور در داخل کشور قرار دارد، تحت تاثیر اختلالات جهانی قرار نخواهد گرفت و شما عزیزان به راحتی می‌توانید فعالیت‌های خود را مدیریت کنید.
  • ارزان بودن ترافیک: همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم یکی از ارزان‌ترین سرورها، سرور اختصاصی ایران است. هزینه ترافیک این سرور نیز بسیار ارزان‌تر از سرورهای اختصاصی اروپایی و سایر سرورهای موجود در بازار است.
  • امنیت بالا: کسانی که به دنبال سرور اختصاصی می‌روند، اصولا امنیت اطلاعاتشان در اولویت بالایی قرار دارد. پس اگر برای شما نیز امنیت داده‌ها و اطلاعاتتان بسیار مهم است، سرور اختصاصی ایران با امکانات و زیرساخت‌های داخلی که دارد، یک فضای کاملا ایمن را در اختیارتان قرار می‌دهد. این سرور از حملات brute force و همچنین حمله بر روی SSH و RDP جلوگیری می‌کند.
  • پورت قدرتمند: این نوع سرور دارای شبکه‌ای بسیار پایدار و پورت‌های 1 و 10 گیگابایت اختصاصی است. همچنین شبکه‌ای با فایروال و پیکربندی بسیار حرفه‌ای است که همواره آنلاین است. فایروال قدرتمند این نوع سرور از به‌روزترین تکنولوژی‌ها برای جلوگیری از حملات دیداس استفاده می‌کنند.
  • پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های متنوع: این سرور از تمام سیستم‌عامل‌های لینوکسی و ویندوز پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید با هر مدل سیستم‌عاملی که دارید از این سرور استفاده کنید.
  • امکان مجازی سازی: سرور اختصاصی ایران این امکان را در اختیار کاربران خود قرار داده تا بتوانند مجازی سازهای KVM و VMWARE را بر روی سرور به راحتی نصب کنند. این مجازی سازها به شما اماکن ایجاد سرورهای مجازی با منابعی محدودتر را می‌دهند که می‌توانید چندین سیستم‌عامل مختلف را بر روی سرور خود نصب و اجرا کنید. همچنین زمانی که برای کارتان نیازمند اینترنت با سرعت بالا هستید یا شرایط لازم برای نصب برنامه‌ای بر روی سیستم شخصی خود را ندارید، امکان مجازی سازی سرور اختصاصی ایران راه‌حل مشکل شما خواهد بود.
  • نصب رایگان سرور: با اجاره این نوع سرور شما برای نصب و راه‌اندازی آن هیچ گونه هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.
  • کنترل کامل بر روی سرور: شما در مدیریت محتوا، نصب برنامه‌های دلخواه بر  روی سرور و همچنین تامین بستر ترافیک ماهانه بیش از حد معمول آزادی عمل دارید. به عبارتی بر روی سرور اختصاصی خود تسلط و کنترل کامل خواهید داشت.
  • تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات: با اجاره این نوع سرور دیگر نگران اطلاعات خود نباشید. زیرا این سرور از اطلاعات سازمان شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.

از دیگر امکانات این سرور می‌توان به تخصیص فضای وب بیشتر نسبت به دیگر سرورها، پایگاه اینترنتی بیشتر، پهنای باند بسیار وسیع؛ پینگ بهتر، ارائه امکانات امنیتی به‌روز، ارائه خدمات Backup و فایروال اختصاصی اشاره کرد.

سرور اختصاصی ایران مناسب چه کسانی است؟

این سرور به دلیل زیرساخت‌های داخلی امن و پهنای باند وسیعی که دارد برای کسب و کارهای داخلی مانند: فروشگاه‌های اینترنتی در داخل کشور، شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آموزشی به زبان فارسی، تولیدکنندگان محتواهای ویدیویی برای کاربران داخلی، سازمان‌هایی که اطلاعات حساس و محرمانه دارند و همچنین ارگان‌های دولتی بسیار مناسب است. بنابراین اگر کسب و کار شما به گونه‌ای است که باید با کشورهای دیگر نیز مراوده داشته باشید، بهتر است به سراغ سرورهای دیگری بروید. زیرا بسیاری از کسب و کارها برای فعالیت در خارج از ایران باید آی‌پی ایران را مخفی کنند. افرادی مانند تریدرها که به دلیل تحریمات کشور نمی‌توانند با آی‌پی ایران فعالیت داشته باشند.

سرور اختصاصی ایران مناسب چه کسانی است

خرید سرور اختصاصی ایران

برای خرید سرور اختصاصی ایران شرکت‌ها و سازمان‌های بسیاری وجود دارد. اما اینکه از کدام شرکت خرید می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. شرکت تاد سرور یکی از معتبرترین ارائه دهندگان تجهیزات شبکه و خدمات دیتاسنتری در ایران است که سرور اختصاصی ایران را با کیفیتی بسیار بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. سرور اختصاصی ایران از دیتاسنترهای پارس آنلاین، آسیاتک و تبیان از خدمات اصلی این شرکت به شمار می‌روند که به واسطه داشتن سخت‌افزارهای اختصاصی و شبکه‌ای کاملا خصوصی به شکل سرور روم تمامی نیازهای شما را تامین خواهد کرد. شما علاوه بر اجاره سرور اختصاصی از این شرکت می‌توانید از آموزش‌های رایگانی که در وب سایت خود در زمینه دیتاسنتری و هاستینگ قرار داده، برای مدیریت و پیکربندی بهتر سرور خود استفاده کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تمام مزایا و امکانات سرور اختصاصی ایران را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. این سرور برای شما که مخاطبان هدفتان کاربران ایرانی هستند، بسیار ایده‌آل است. همچنین با خرید از تاد سرور از مزایای بالقوه این شرکت نیز بهره‌مند خواهید شد. تاد سرور، سرور اختصاصی شما را در فضایی بسیار امن میزبانی می‌کند. همچنین برق مورد نیاز سرور را از نیروگاه و ژنراتور دولتی تامین می‌کند. از دیگر مزایای خرید از تاد سرور می‌توان به کنترل رفت و آمد و تردد با مجوز رسمی، پشتیبانی 24 ساعته تکنسین حرفه‌ای در دیتاسنتر، اتصال KVM فوری در صورت درخواست از پشتیبانی و تامین اینترنت از شرکت ارتباطات زیر ساخت و یک لینک بکاپ اشاره کرد.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا