سایر

8 راه حل رفع خطای err_too_many_redirects در وردپرس

بدون شک، خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS یکی از مشکلات رایج در وبسایت‌هایی است که با استفاده از وردپرس مدیریت می‌شوند. این ارور می‌تواند برای کاربران و مدیران وب تجربه آزار دهنده‌ای ایجاد کند. این خطا وقتی اتفاق می‌افتد که مرورگر به صورت نامحدود به صفحات مختلف هدایت شود و در نهایت توانایی نمایش صفحه را از دست می‌دهد. علت اصلی این خطا معمولاً تداخل در تنظیمات ریدایرکت و یا تغییرات غیر منتظره در آدرس‌های وبسایت است. اما رفع خطای err_too_many_redirects در وردپرس به چه صورت است؟

در این مقاله از تادسرور تصمیم گرفتیم تا در خصوص ارور err_too_many_redirects در وردپرس به‌طور کامل صحبت کنیم و به شما نحوه رفع ارور err_too_many_redirects در وردپرس را نیز آموزش دهیم.

خطای err_too_many_redirects در وردپرس چیست؟

قبل از اینکه به رفع خطای err_too_many_redirects در وردپرس بپردازیم در ابتدا باید بدانید که این ارور چیست و به چه دلیلی رخ می‌دهد؟ خطای “ERR_TOO_MANY_REDIRECTS” در وردپرس به این معناست که وبسایت به شکل نامحدود به صفحات مختلف هدایت می‌شود و در نتیجه مرورگر نمی‌تواند به صفحه نمایش دهی برسد. این مشکل معمولاً به دلیل تنظیمات نادرست در فایل‌های پیکربندی یا افزونه‌های وردپرس رخ می‌دهد.

آموزش رفع خطای err_too_many_redirects در وردپرس

اکنون که می‌دانید این ارور چیست، نوبت به آن رسیده است تا رفع ارور err_too_many_redirects در وردپرس را نیز یاد بگیرید. برای رفع ارور err_too_many_redirects در وردپرس کافی است تا اقدامات زیر را به ترتیب انجام دهید.

آموزش رفع خطای err_too_many_redirects در وردپرس

اولین اقدام برای رفع ارور err_too_many_redirects : پاکسازی کش

این خطا در برخی از مواقع ممکن است به دلیل مشکلات به‌وجود آمده در مرورگر شما باشد. پس قبل از اینکه هر کار دیگری را برای رفع این مشکل انجام دهید به شما پیشنهاد می‌کنیم که کش سیستم خود را به‌طور کامل خالی کنید. برای انجام این‌کار گوگل کروم خود را باز کنید و بر روی سه نقطه بالا سمت راست کلیک کنید و سپس Setting را انتخاب کنید. بعد از باز شدن صفحه جدید به دنبال گزینه Advanced Clear Browsing Data بگردید و بر روی آن کلیک کنید.

بعد از پیدا کردن این گزینه تنها کاری که باید انجام دهید، کلیک بر روی گزینه Clear Data است. با انجام این‌کار حافظه کش شما حذف خواهد شد و این احتمال وجود دارد که انجام این کار منجر به رفع خطای err_too_many_redirects در وردپرس شود.

پاکسازی کش

دومین اقدام: بررسی URL

اگر با انجام روش قبل مشکل شما حل نشد، باید به سراغ تنظیمات URL خود بروید. شما با استفاده از دو روش دستی و پیشخوان می‌توانید این‌کار را انجام دهید. در ادامه به‌طور مختصر در خصوص این دو روش صحبت می‌کنیم.

◉ تنظیمات دستی URL

تنظیمات دستی URL را باید از wp-config.php تغییر دهید. برای انجام این‌کار دو راه پیش روی شما است یا باید وارد پنل مدیریتی هاست خود شوید و یا از طریق FTP این‌کار را انجام دهید. اگر بخواهید این کار را از طریق کنترل پنل هاست خود انجام دهید، بعد از ورود به هاست باید به File Manager بروید و سپس در دایرکتوری public_html به دنبال wp-config.php بگردید و بر روی آن کلیک راست کنید و سپس بر روی Edit کلیک کنید. اکنون باید کد زیر را به آن اضافه کنید:

define('WP_HOME','https:// youraddress.com');
define('WP_SITEURL','https://youraddress.com');

◉ تنظیمات URL از طریق FTP

اگر به هر دلیلی نمی‌خواهید URL را به‌صورت دستی تغییر دهید، می‌توانید این‌کار را از پیشخوان وردپرس نیز انجام دهید. برای این منظور باید وارد تنظیمات شوید و از درستی نشانی سایت و وردپرس مطمئن شوید. اگر آدرس‌ها به درستی وارد نشده بودند، آن‌ها را اصلاح کنید و سپس تغییرات را ذخیره کنید.

سومین اقدام برای رفع ارور err_too_many_redirects: خالی کردن کش وردپرس

اگر انجام دو روش بالا منجر به رفع ارور err_too_many_redirects در وردپرس نشد، به سراغ خالی کردن کش وردپرس بروید چرا که این خطا ممکن است با خالی کردن کش وردپرس به‌طور کامل از بین برود. برای خالی کردن کش می‌توانید از پلاگین‌های مختلف استفاده کنید. یکی از بهترین افزونه‌های وردپرس برای این منظور قطعا WP Fastest Cache است.

این افزونه کاملا رایگان است و شما می‌توانید به راحتی آن را دانلود کنید و بر روی وردپرس خود نصب کنید. بهتر است بدانید که این افزونه کاملا کاربردی است و تا به امروز بیش از 1 میلیون نصب فعال داشته است. با نصب این افزونه گزینه پلاگین به پیشخوان مدیریت شما اضافه خواهد شد، بر روی این پلاگین کلیک کنید و سپس از نوار ابزار بالا بر روی حذف کش کلیک کنید.

چهارمین اقدام: بررسی افزونه‌های نصب شده

در برخی از مواقع نصب برخی از افزونه‌ها باعث به‌وجود آمدن این مشکل خواهد شد، پس قطعا بهترین راه برای رفع خطای err_too_many_redirects در وردپرس، در چنین شرایطی حذف این افزونه‌ها است. برای این‌ منظور به شما پیشنهاد می‌کنیم که تمامی پلاگین‌های خود را به‌صورت دستی غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن پلاگین‌ها می‌توانید از FileZilla FTP کمک بگیرید. بعد از نصب برنامه FileZilla FTP باید به قسمت Remote Site بروید و سپس پوشه wp_content را انتخاب کنید و بر روی Plugins کلیک راست کنید و نام آن را عوض کنید. اگر با انجام این‌کار دیگر ارور را مشاهده نکردید، یعنی چندتا از افزونه‌های شما مشکل دارند و باید آن‌ها را حذف کنید.

پنجمین اقدام برای رفع ارور err_too_many_redirects: بررسی فایل .htaccess

غیر فعال کردن فایل .htaccess یکی از روش‌های مهم برای رفع خطای err_too_many_redirects در وردپرس است. در این مرحله شما باید بررسی کنید که آیا پیکربندی این فایل دلیل اصلی بروز مشکل به‌وجود آمده است یا خیر؟ برای این منظور باید وارد کنترل پنل هاست خود شوید و سپس گزینه File Manager را انتخاب کنید. اکنون باید به سراغ پوشه .htaccess بروید و سپس نام آن را عوض کنید. اگر انجام این‌کار منجر به رفع ارور err_too_many_redirects در وردپرس شد، این موضوع نشان دهنده این است که پیکربندی .htaccess دچار مشکل است و باید آن را مجددا تنظیم کنید.

برای اینکه دوباره پیکربندی را حالت پیش‌فرض برگردانید، باید تمامی داده‌های موجود در این پوشه را حذف کنید و سپس کد زیر را در آن قرار دهید:

# BEGIN wordpress

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteBase /

RewriteRule ^index.php$ – [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /index.php [L]

</IfModule>

# END wordpress

بررسی فایل .htaccess

ششمین اقدام: استفاده از SSL/HTTPS

اگر از SSL یا HTTPS استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که تنظیمات نامناسب در این زمینه ایجاد نشده باشد.

هفتمین اقدام برای رفع ارور err_too_many_redirects: تست با مرورگر دیگر

از یک مرورگر دیگر برای بررسی صفحات وبسایت استفاده کنید و مشاهده کنید آیا مشکل ریدایرکت باقی مانده است یا خیر؟

سخن پایانی

بدون شک، خطای ERR_TOO_MANY_REDIRECTS یکی از مشکلاتی است که می‌تواند برای مدیران وبسایت‌ها در وردپرس پیش آید. این خطا معمولاً از تداخل‌های تنظیمات، افزونه‌ها یا تنظیمات سرور ناشی می‌شود. برای رفع خطای err_too_many_redirects در وردپرس، مهم است که با دقت مراحل آمده در پاسخ‌های قبلی را دنبال کنید و علت دقیق را تشخیص دهید.

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم که مهمترین دلایل بروز این خطا و روش رفع ارور err_too_many_redirects در وردپرس را به شما توضیح دهیم. اگر با انجام تمامی مراحل بالا باز هم مشکل شما پای برجا بود به شما توصیه می‌کنیم که مشکل خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا آن‌ها به رفع مشکل به‌وجود آمده برای شما کمک کنند.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا