وب سرور

خطای 500 المنتور | 3 مرحله رفع ارور 500 المنتور

المنتور یک افزونه قدرتمند وردپرس است که به کاربران امکان ساخت صفحات وب دلخواه با انعطاف بالا را می‌دهد. با رابط کاربری کارا و ویرایشگر، المنتور به وبمسترها و توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به کدنویسی پیچیده، طرح‌های منحصربه‌فرد را ایجاد کنند. افزونه دارای نسخه‌های رایگان و پرمیوم است، که در نسخه پرمیوم، امکانات گسترده‌تری از قبیل سفارشی‌سازی دقیق‌تر قالب‌ها و افزونه‌ها وجود دارد. از المنتور می‌توان در طراحی صفحات اصلی و قالب‌های وردپرسی استفاده کرد، به طوری که می‌توان حتی بخش‌های پیچیده مانند هدر، فوتر و انواع پیشخوان‌ها را نیز به‌ سادگی ویرایش کرد.

این افزونه در کنار مزایای زیادی محدودیت‌ها و مشکلات خود را نیز دارد که یکی از این مشکلات خطای 500 است. بسیاری از کاربران افزونه المنتور گاه با ارور 500 مواجه می‌شوند و این خطا باعث ایجاد حس سردرگمی آنها می‌شود. به همین دلیل در این مقاله از تادسرور قصد داریم تا در خصوص رفع خطای 500 المنتور به‌طور کامل صحبت کنیم. پس اگر مایل به آشنایی با خطای 500 در المنتور هستید و می‌خواهید این ارور را برطرف کنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 خطاهای رایج المنتور

اگر تجربه کار با المنتور را داشته باشید، حتما با برخی از ارورها و خطاها روبه‌رو شده‌اید. از جمله مهمترین خطاهای المنتور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مشکل لود نشدن المنتور
  2. مشکل پیش نمایش قادر به بارگذاری نیست
  3. مشکل خالی بودن قالب بعد از انجام درون ریزی در المنتور
  4. خطای php zip extension not loaded در المنتور
  5. خطای 502 در المنتور
  6. خطای 500 المنتور
  7. مشکل پیدا نشدن ناحیه محتوایی (the _ content) در المنتور
  8. مشکل عدم نمایش فونت
  9. خطای 503 در المنتور

این‌ها مرسوم‌ترین خطاهای المنتور هستند که کاربران معمولا در هنگام استفاده از المنتور با آن ها روبه‌رو خواهند شد. روش رفع هر کدام از این خطاها متفاوت است. در ادامه به شما نحوه رفع خطای 500 المنتور را آموزش می‌دهیم تا در صورت مواجهه با آن بتوانید از پس کار برآیید.

 رفع خطای 500  المنتور

معمولا خطای 500 المنتور به سرور برمی‌گردد.  زمانی که شما با این خطا روبه‌رو می‌شوید، یا باید از میزبان هاست خود بخواهید نسخه پی اچ پی (PHP) را آپدیت کند و یا حافظه آن را افزایش دهید. پس خطای سرور 500 المنتور یا همان Internal Server Error به کمبود حافظه در هاست اشاره دارد. زمانی‌که شما با این خطا روبه‌رو می‌شوید، برای رفع این ارور حداقل باید به اندازه 256 گیگابایت حافظه خود را برای استفاده از المنتور افزایش دهید و اگر این موضوع از جانب شما رعایت نشود، سرعت وب‌سایت شما کاهش شدیدی پیدا خواهد کرد. اما برای رفع خطای 500 المنتور چه کاری باید انجام داد؟

برای رفع ارور 500 المنتور کافی است تا مراحل زیر را به ‌ترتیب انجام دهید:

قدم اول رفع خطای 500 المنتور: افزایش دادن ظرفیت حافظه در هاست

برای افزایش ظرفیت حافظه در هاست کافی است تا وارد پنل هاست شوید و سپس پوشه wp-config را ادیت کنید و کد define( ‘WP_DEBUG’, false ) ; را در زیر خط قرار دهید.با وارد کردن این کد حافظه هاست شما از حالت پیش‌فرض به 512 گیگابایت ارتقا پیدا خواهد کرد. اگر با انجام این کار مشکل خطای 500 المنتور شما رفع شد که کار همینجا به پایان می‌رسد و دیگر خبری از ارور 500 نخواهد بود. در غیر این‌صورت وارد مراحل بعدی شوید:

قدم دوم رفع خطای 500 المنتور: ارتقا دادن نسخه PHP

برای ارتقا دادن نسخه PHP دو راه پیش‌روی شما قرار دارد، اولین راه این است که به میزبان هاست خود درخواست یا تیکت بزنید و از او بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. و یا اینکه خودتان دست به کار شوید و وارد پنل هاست خود شوید و PHP را به بالاترین نسخه ارتقا دهید. اگر از سی پنل استفاده می‌کنید به مقاله تغییر نسخه php در سی پنل مراجعه کنید و اطلاعات دقیقتری در این باره به دست آورید. در صورتی که از پنل دایرکت ادمین استفاده می‌کنید، مقاله تغییر نسخه php در دایرکت ادمین مناسب شماست.

برای انجام این‌کار کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید:

  1. وارد پنل کاربری خود شوید و سپس بر روی گزینه Domain Setup کلیک کنید.
قدم دوم رفع خطای 500 المنتور: ارتقا دادن نسخه PHP
  • دامنه خود را انتخاب کنید و سپس PHP خود را به بالاترین نسخه ارتقا دهید.
ارتقاع php برای رفع خطای 500 المنتور

اگر با انجام اقدامات بالا باز هم مشکل پابرجا بود برای رفع خطای 500 المنتور همچنان قدم‌های بعدی را با ما همراه باشید.

قدم سوم رفع ارور 500 المنتور: افزونه‌ها و قالب‌ها را غیرفعال کنید

در برخی از مواقع مشاهده می شود که برخی از افزونه‌ها و قالب‌ها باعث می‌شوند تا عملکرد وب‌سایت با مشکل روبه‌رو شود. زمانی‌که شما با چنین افزونه‌ها یا قالب‌هایی روبه‌رو می‌شوید، تنها یک راه دارید و آن هم غیر فعال کردن آن‌ها است. برای اطمینان از اینکه خطا به علت تداخل با قالب است، از یک قالب پیش‌فرض وردپرس مانند “تونتی‌تون” استفاده کنید و مشاهده کنید که آیا خطا همچنان وجود دارد یا خیر؟

اگر مطمئن شدید که افزونه‌ها و قالب‌ها باعث بروز این مشکل شده‌اند، باید آن‌ها را غیرفعال کنید. برای انجام این کار باید وارد پنل هاست شوید و در آنجا پوشه Plugins و قالب‌های فعال را غیر فعال کنید. امیدواریم که با انجام این‌کار خطای 500 المنتور شما به‌طور کامل رفع شود.

غیر فعال کردن افزونه ها و قالب ها برای رفع خطای 500 المنتور

سخن پایانی

المنتور به عنوان یک ابزار قدرتمند صفحه‌ساز، می‌تواند به شما در ایجاد وبسایت‌های جذاب و کارآمد کمک کند. هرچند المنتور بی‌نهایت مفید و کار راه انداز است، اما برخی از خطاها و ایرادات آن می‌تواند، برای کاربران مشکل ساز شود. یکی از این خطاها، خطای سرور 500 المنتور است. در این مقاله به‌طور کامل در خصوص رفع خطای 500 المنتور صحبت کردیم، اگر با انجام روش‌های بالا باز هم مشکل ارور 500 المنتور شما حل نشد، بهتر است با پشتیبانی میزبان و یا تیم پشتیبانی المنتور تماس بگیرید تا راهنمایی دقیق‌تری دریافت کنید.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا