سایر

Magento چیست؟ آشنایی با انواع مجنتو و معایب و مزایای آن

اگر به دنبال یکی از بهترین پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز آنلاین هستید، باید بدانید که Magento چیست و چه کاری برای شما انجام می‌دهد. استفاده بیش از ۲۰۰٫۰۰۰ وب‌سایت از این پلتفرم نشان می‌دهد که دلیل اهمیت مجنتو چیست و تا چه اندازه در دنیای تجارت آنلاین موفق بوده است. این پلتفرم متعلق به Adobe بوده و در ایجاد وب‌سایت‌های فروشگاهی تخصص دارد. کاربران این پلتفرم به صدها ویژگی متعدد برای بهبود سایت خود و برقراری ارتباط با مشتریان دسترسی داشته و از طریق آن می‌توانند به بهترین شکل محصول یا خدمات خود را ارائه کنند. در ادامه بیشتر درباره مجنتو و نسخه‌های مختلف آن توضیح می‌دهیم و می‌بینیم که این ابزار چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد.

مجنتو چیست؟

قبل از هر چیز، بیایید ببینیم Magento چیست و به چه منظور استفاده می‌شود، تا بتوانیم جزئیات بیشتری را درباره آن بررسی کنیم. مجنتو به‌عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های کاربردی حوزه تجارت الکترونیک (e-Commerce) برای ساخت فروشگاه‌های آنلاین شناخته می‌شود. طراحی این پلتفرم به‌صورت منبع باز بوده و کاربران می‌توانند بدون پرداخت هزینه، فروشگاه آنلاین را مطابق با نیاز و سلیقه خود طراحی کنند. ابزارها و ویژگی‌های متنوعی که مجنتو در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، باعث شده تا نسبت به سایر cmsهای مشابه از محبوبیت بیشتری برخوردار باشد. پیگیری روند بازاریابی، SEO و ابزارهای مدیریت کاتالوگ از ویژگی‌های مهم این پلتفرم هستند.

مجنتو چیست

یکی دیگر از مزایای مهم Magento آن است که می‌تواند برای هر نوع وب‌سایتی در ابعاد متفاوت با مشتری‌های محدود و حتی فروشگاه‌های با مشتری میلیونی، پاسخگو باشد. ویژ‌گی‌های غنی که هم در نسخه منبع باز این پلتفرم و هم در نسخه تجاری آن ارائه شده، می‌تواند همگام با رشد کسب‌وکار شما رشد کرده و تکامل پیدا کند. این در حالی است که بسیاری از کسب‌‌وکارها با رشد خود مجبور می‌شوند پلتفرم مدیریت محتوای خود را تغییر دهند. این دقیقاً همان نقطه عطفی است که نشان می‌دهد دلیل برتری مجنتو چیست و چرا بیزینس‌های آنلاین از آن استفاده می‌کنند.

پلتفرم مجنتو انواع پلاگین‌ها و تم‌ها را به مشتریان خود ارائه می‌دهد که باعث شده تا کاربران بتوانند مطابق با هر سیستمی که در وب‌سایت خود انتظار دارند، این پلتفرم را تغییر داده و شخصی‌سازی کنند. همه این موارد ر‌وی ارتقای تجربه مشتری و بهبود روابط با مشتری هم تأثیر می‌گذارد. دو نسخه اصلی شامل Magento Open Source و Magento Commerce در دسترس کاربران قرار می‌گیرد که برخی تفاوت‌های جزئی با هم دارند و بسته به نیاز و بودجه خود می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید. بیایید ببینیم که تفاوت این دو نسخه Magento چیست و چه عملکردهایی را ارائه می‌دهند.

معرفی مجنتو منبع باز – Magento Open Source

پلتفرم Magento Open Source نسخه رایگان با دسترسی عمومی این ابزار است. این نسخه از مجنتو تمام ابزارها و قابلیت‌های اساسی برای کسب‌وکارها را ارائه داده و صاحبان فروشگاه‌ها در صورت نیاز می‌توانند افزونه‌های بیشتری را هم به آن اضافه کنند. حتی اگر به کدنویسی مسلط باشید، می‌توانید ابزارهای اختصاصی مورد نیاز خود را ایجاد کرده و در این ابزار اضافه کنید. در ادامه بررسی می‌کنیم که قابلیت‌های این نسخه از Magento چیست و چه عملکردهایی را ارائه می‌دهد.

  • یکپارچگی پرداخت و حمل‌ونقل
  • تجارت موبایلی
  • مدیریت کاتالوگ‌های فروش جهانی
  • تبلیغات و قیمت‌گذاری
  • سئو
  • حساب‌های مشتری
  • مرور محصولات
  • جستجوی سایت
  • خرید فوری
Magento Open Source

همه این موارد از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های مجنتو منبع است، اما اگر دسترسی ویژگی‌های دیگر را می‌خواهید، می‌توانید نسخه تجاری Magento را انتخاب کنید.

معرفی Adobe (Magento) Commerce

نسخه پولی مجنتو که تحت عنوان Magento Commerce یا Adobe Commerce شناخته می‌شود، برای کاربردهای گسترده‌تر در سطح سازمانی طراحی شده است. این نسخه روی همان پلتفرم رایگان و منبع باز مجنتو ساخته شده، در حالی که ویژ‌گی‌ها و عملکردهای اضافی را ارائه می‌دهد. اما ویژگی‌های متمایز Magento  چیست که در نسخه رایگان آن وجود ندارد؟ این قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

  • ویژگی‌های B2B مانند کاتالوگ‌های سفارشی، توانایی کنترل نقش‌ها و حقوق خریدار و …
  • داشبورد BI، شامل بصری‌سازی و یک گزارش ساز سفارشی
  • چت زنده (طراحی شده توسط Dotdigital)
  • قابلیت‌های پیشرفته مارکتینگ
  • پیشنهاد محصول
  • صفحه‌ساز WYSIWYG
  • تقسیم‌بندی مشتریان
  • ابزارهای وفاداری مشتری، مانند کوپن‌های ساده برای بازخرید
  • میزبانی محتوا مرحله‌بندی و پیش‌نمایش
  • تجارت بصری

با بررسی این قابلیت‌ها می‌توانیم ببینیم که دلیل پولی بودن این نسخه از مجنتو چیست. هر یک از این موارد می‌توانند برای پیشرفت فروشگاه آنلاین و روند مارکتینگ محصولات مفید باشند.

Magento 2 چیست؟

علاوه بر دو نسخه پایه از مجنتو که ویژ‌گی‌های آن را بررسی کردیم، یک نسخه جدیدتر از این پلتفرم تحت عنوان Magento 2 وجود دارد که ویژگی و قابلیت‌های برجسته‌ای نسبت به Magento 1 دارد. مجنتو ۱ با برخی مشکلات عملکردی ازجمله یادگیری سخت‌تر، کاهش سرعت و عدم ارائه ویژگی‌های پیشرفته همراه بود، درحالی‌که Magento 2 این مشکلات را ندارد. ویژ‌گی‌های زیر نشان می‌دهد که دلیل برتری و تفاوت Magento 2 نسبت به Magento چیست:

  • پشتیبانی از آخرین نسخه‌های PHP پشتیبانی مؤثر در سرعت سایت
  • پشتیبانی از CSS3، HTML5 و MySQL
  • سرعت بارگذاری صفحه سریع‌تر (به طور متوسط 20٪) نسبت به Magento 1
  • سازگاری با موبایل
  • دارای رابط مدیریت بهتر و ارائه تجربه کاربری بهتر برای کاربران مبتدی
  • تسهیل فرایند پرداخت از شش مرحله در مجنتو 1 به دو مرحله در مجنتو 2
Magento 2 چیست

می‌بینید که مجنتو ۲ نسبت به نسخه اصلی ‌آن برتری‌هایی دارد. Magento 2 هم مانند نسخه اصلی دو نسخه رایگان یا منبع باز و پولی دارد، با این تفاوت که یک نسخه مبتنی بر ابر را نیز ارائه می‌دهد. اما تفاوت این پلتفرم‌های مجنتو چیست و هرکدام چه ویژ‌گی‌هایی دارند.

Magento 2 Open Source

درست مانند نسخه منبع باز از Magento 1، این پلتفرم هم رایگان بوده و هر کسی می‌تواند از طریق وب‌سایت رسمی مجنتو آن را دانلود کند. با وجود ارائه ابزارها و فریم‌ورک‌های etiquette برای مشاغل، کاربران این نسخه از Magento باید هزینه‌های میزبانی، پشتیبانی و توسعه را پرداخت کنند.

Magento 2 Commerce

در Magento 2 Commerce ویژگی‌های اضافه و پشتیبانی گسترده‌ای برای تأمین نیازهای کسب‌وکارها ارائه می‌شود. ازآنجایی‌که برای استفاده از این نسخه باید هزینه قابل‌توجهی پرداخت کنید، استفاده از آن بیشتر برای مشاغل بزرگ‌تر با منابع مالی بالاتر توصیه می‌شود.

Magento 2 Commerce Cloud

مشاغل و کسب‌وکارهایی که با حجم قابل‌توجهی از داده‌ها و ترافیک سروکار دارند، نسخه Magento 2 Commerce Cloud پیشنهاد بهتری است. البته این نسخه بسیار بالاتری داشته و تقریباً تمام ویژگی‌های اصلی نسخه Commerce را ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید یک وب‌سایت سریع‌تر، ایمن‌تر و قابل‌توسعه‌تر داشته باشید، بهتر است از این پلتفرم مجنتو استفاده کنید.

ویژگی‌های Magento

حالا که می‌دانیم Magento چیست و به چه منظور استفاده می‌شود، می‌توانیم ویژگی‌های اساسی آن را بررسی کنیم. صاحبان کسب‌وکارها و افرادی که می‌خواهند یک وب‌سایت فروشگاهی حرفه‌ای ایجاد کرده و برای مدت طولانی بتوانند از آن استفاده کنند، باید مجنتو را به‌عنوان یک ابزار اصلی در نظر بگیرند. نسخه‌های پایه این پلتفرم به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و می‌توانید به‌راحتی از آن استفاده کنید. تنها کافی است به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته و بدانید قابلیت‌های اصلی مجنتو چیست. مهم‌ترین ویژگی و قابلیت‌ها عبارت‌اند از:

  • مدیریت محصول یا Product Management؛ با بسیاری از تصاویر، نظرات اختیاری در مورد محصولات، لیست علاقه‌مندی‌ها و موجودی
  • قابلیت Category Management برای ساده کردن انتخاب محصولات بر اساس دسته‌بندی
  • مدیریت موجودی یا Inventory Management برای مدیریت محصولات باقی‌مانده در انبار، ورودی‌ها، خروجی و …
  • قابلیت حساب مشتری یا Client Account برای بررسی وضعیت حساب، سابقه تراکنش، کاتالوگ ترجیحی، آدرس، سبد خرید و …
  • خدمات مشتری یا Customer Service برای ارائه فرم تماس با مشتری، پیگیری و خدمات ایمیل
  • مدیریت سفارش یا Order Management
  • پرداخت‌ها یا Payments برای مدیریت بسیاری از روش‌های پرداخت 
  • فناوری جستجو یا Search Technology با پشتیبانی جستجوی سریع در سایت مپ Google
  • پشتیبانی بین‌المللی چند زبانه و پولی
  • ارائه ابزارهای تبلیغاتی و بازاریابی مانند کوپن‌ها، تبلیغات و موارد دیگر
  • امکان آنالیز و گزارش ادغام شده با سرویس گوگل آنالیتیکس
ویژگی‌های Magento

همه این‌ها از مهم‌ترین ویژگی و قابلیت‌های اساسی در مجنتو است که از طریق آن متوجه می‌شویم دلیل برتری Magento چیست و چرا در دنیای تجارت الکترونیک محبوبیت زیادی دارد.

مزایای استفاده از مجنتو چیست؟

برای آن که بهتر درک کنیم دلیل تفاوت و‌ برتری Magento چیست و چرا نسبت به پلتفرم‌های مشابه ارجحیت دارد. دلیل این مسئله، مزایا و نقاط قوتی است که مجنتو ارائه می‌دهد. مهم‌ترین مزایای استفاده از Magento عبارت است از:

منبع باز با قابلیت سفارشی‌سازی در سطح بسیار بالا

علاوه بر قابلیت‌ها و راهکارهای متعدد برای انعطاف‌پذیری در حوزه تجارت الکترونیک، امکان سفارشی‌سازی در سطح بالایی فراهم می‌شود. با استفاده از مجنتو می‌توانید وب‌سایت خود را برای ایجاد تجربیات خاص برند خود متمایز کرده و آن را گسترش دهید. این پلتفرم متناسب با نیازهای کسب‌وکار تغییر کرده و پتانسیل اصلاح دارد.

امکان انتخاب آزادانه سرویس‌های میزبانی

زمانی که از Magento استفاده می‌کنید، می‌توانید آزادانه پلتفرم میزبانی یا هاستینگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. این ویژگی، آزادی عمل بیشتری را برای بیزینس‌های آنلاین فراهم می‌کند.

موبایل ریسپانسیو بودن

اگر بخواهیم بگوییم که مزیت اصلی Magento چیست بدون شک سازگاری با موبایل یکی از مزایای قابل‌توجهی است که می‌توانیم به آن اشاره کنیم. این پلتفرم برای طراحی وب‌سایت‌های mobile friendly یک انتخاب عالی است. هر دو نسخه رایگان و پولی مجنتو با داشتن پلتفرم HTML5 تجربه خرید از طریق موبایل را برای کاربران بهبود می‌دهند. به کمک برنامه موبایل Magento یک تجربه متمایز برای کاربران موبایل برای دسترسی در هر زمان و هر جا، فراهم می‌کند.

ادغام ساده چند پلتفرم

در مجنتو به‌راحتی می‌توانید افزونه‌ها و ماژول‌های شخص ثالث را در فروشگاه آنلاین خود ادغام کنید. می‌توانید در این پلتفرم هرگونه تغییری را بدون هیچ محدودیتی اجرا کرده و همچنین Google Analytics و سایر ابزارهای شخص ثالث را به سایت خود اضافه کنید. تنها کافی است بهترین افزونه‌های موردنیاز خود را پیدا کرده و آن‌ها را در Magento قرار دهید. تطبیق‌پذیری این پلتفرم و همچنین امکان ادغام آن با سیستم‌های حسابرسی و … روند کار شما در فضای تجارت الکترونیک را تسهیل و‌ بهینه می‌کند. با استفاده از این ویژگی، می‌توانید بررسی کنید روند اجرای فرایندهای مالی در وب‌سایت مجنتو چیست و همچنین با مدیریت موجودی، کارایی کلی سایت را بالا ببرید.

مزایای استفاده از مجنتو چیست

افزایش سرعت وب‌سایت

با در نظر گرفتن فاکتور سرعت و‌ زمان بارگذاری صفحات، می‌توانیم دوباره مطمئن شویم که دلیل برتری Magento چیست و چرا یک پلتفرم برنده است. در واقع اصلی‌ترین هدف و‌ دلیل ایجاد این پلتفرم، دسترسی به سریع‌ترین فروشگاه‌های آنلاین است و با قدرت زیاد در ایجاد صفحات وب با بارگذاری سریع، به‌عنوان یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن شناخته می‌شود. به‌خوبی می‌دانیم که سرعت پایین بارگذاری صفحات، یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف یک وب‌سایت و از دست دادن مشتریان است. به همین دلیل، استفاده از Magento می‌تواند به بهبود تجربه مشتریان هم کمک کند.

سازگاری سئو

مجنتو یکی از سیستم‌های مدیریت محتوای بسیار سازگار با SEO است. این سازگاری، شامل بسیاری از ویژگی‌های سئو از جمله موارد زیر است:

  • URLهای سازگار با سرچ
  • نقشه‌های سایت یا site maps
  • ناوبری لایه‌ای
  • عنوان محصول
  • کلمات کلیدی
  • تگ‌های ‌متا
  • توضیحات متا

پلتفرم Magento با آخرین فاکتورهای رتبه‌بندی سئو سازگاری دارد و بر اساس آن‌ها به‌روزرسانی شده است. ساختار URL عالی و گزینه‌های متا، زمینه موردنیاز برای سئو را فراهم می‌کند. همچنین Magento دارای امکان تجزیه‌وتحلیل برای ردیابی بازدیدکنندگان وب است که از برجسته‌ترین ویژگی‌های مجنتو شناخته می‌شود.

همه این‌ها از مهم‌ترین مواردی هستند که نشان می‌دهد مزیت مجنتو چیست و چرا به‌عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز آنلاین شناخته می‌شود.

جمع‌بندی

در این مطلب خواندیم که Magento چیست و چه قابلیت‌هایی برای ایجاد فروشگاه‌‌های آنلاین دارد. همچنین دیدیم مزایای مجنتو چیست و چرا فروشگاه‌های آنلاین باید آن را انتخاب کنند. این پلتفرم به دلیل مزایای متعددی از جمله سازگاری سئویی، کمک به افزایش سرعت سایت، امکان ادغام چندین پلتفرم و … بهترین انتخاب برای رشد و پیشرفت وب‌سایت فروشگاهی شما است.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا