سایر

۱۱ ابزار برای آپلود فایل در فضای ابری رایگان

حتما برای شما هم پیش آمده است که خیلی سریع تلفن همراه خود را از جیب‌تان بیرون آورید و بخواهید به یکی از دوستان یا آشنایان خود یک عکس یا فایل را نشان دهید. وقتی که نومیدانه گالری خود را پایین و بالا می‌کنید، متوجه می‌شوید که افسون فایل روی لپ‌تاپ شما است و امکان دسترسی به لپ‌تاپ در حال حاضر برای شما وجود ندارد. اما چاره کار چیست؟ چگونه می‌توان در هر زمان و مکان به اطلاعات خود دسترسی داشت؟ فضای ابری همان چیزی است که به شما این امکان را می‌دهد که در هر کجای دنیا بتوانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید. این موضوع سبب شده است تا در سال‌های اخیر آپلود فایل در فضای ابری رایگان مورد توجه کاربران قرار گیرد و برنامه‌های زیادی هم برای این منظور توسعه داده شده است. در ادامه به شما برخی از بهترین برنامه‌های آپلود فایل در فضای ابری رایگان را معرفی می‌کنیم.

بهترین ابزارهای آپلود فایل در فضای ابری رایگان

با توجه به دردسترس بودن فابل ها در فضای ابری، افراد زیادی به استفاده از این فضا روی آورده اند. ابزارهایی زیادی برای آپلود فایل وجود دارند. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای رایگان آپلود فایل در فضای ابری می‌پردازیم:

۱. گوگل درایو (Google Drive)

گوگل درایو (Google Drive)، بهترین ابزار آپلود فایل در فضای ابری رایگان

اگر نگوییم گوگل درایو محبوب‌ترین برنامه برای آپلود فایل در فضای ابری رایگان است، می‌توان ادعا کرد که این برنامه یکی از محبوبترین سرویس‌های ذخیره‌سازی فایل در فضای ابری است. این برنامه قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی‌های این برنامه اشاره شده است:

  • Google Drive به شما 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد که می‌توانید از آن برای آپلود و ذخیره فایل‌هایتان استفاده کنید.
  • با Google Drive، می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌های خود را با دیگران به راحتی به اشتراک بگذارید و با دیگران همکاری کنید. می‌توانید دسترسی خواندنی یا ویرایش‌پذیر را برای افراد مختلف تنظیم کنید و نیز می‌توانید پیوند‌های به اشتراک گذاشته شده را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • با استفاده از Google Drive، می‌توانید فایل‌ها و پوشه‌های خود را در دستگاه‌های مختلف همگام کنید. بدین ترتیب، می‌توانید از هر کجا که هستید به فایل‌هایتان دسترسی داشته باشید و آن‌ها را ویرایش یا به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
  • با استفاده از این برنامه شما تنها می‌توانید با یک کلیک فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید.
  • یکی از ویژگی‌های مهم این برنامه آپلود فایل در فضای ابری رایگان این است که هیچ محدودیتی در حجم فایل‌های آپلود شده توسط شما وجود ندارد.

۲. Onedrive

Onedrive، آپلود فایل در فضای ابری رایگان

قطعا یکی دیگر از بهترین برنامه‌های آپلود فایل در فضای ابری رایگان، Onedrive است. در سال‌های گذشته این سرویس را به نام SkyDrive نیز می‌شناختند. وان درایو ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که در ادامه به‌طور مختصر به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  • یکی از ویژگی‌های کاربردی و جالب این نرم‌افزار قابلیت دسترسی به فایل‌های آپلود شده در این سرویس بدون نیاز به اینترنت و به‌صورت آفلاین است.
  • Onedrive به شما 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید فایل‌ها، عکس‌ها، ویدئوها و اسناد خود را در این فضای ذخیره‌سازی آپلود و مدیریت کنید.
  • می‌توانید فایل‌ها را در دستگاه‌های مختلف خود همگام کنید.
  • علاوه بر ذخیره و مدیریت فایل‌ها، OneDrive به شما امکاناتی مانند ایجاد و ویرایش اسناد Office Online، ایجاد آلبوم عکس، پخش فایل‌های صوتی و ویدئویی و بسیاری از امکانات دیگر را نیز فراهم می‌کند.

۳. Dropbox

Dropbox، بهترین ابزار آپلود فایل در فضای ابری رایگان

در لیست بهترین برنامه‌های آپلود فایل در فضای ابری رایگان قطعا Dropbox جایگاه ویژه‌ای خواهد داشت. دراپ باکس در طول سال‌های فعالیت خود به خوبی عملکرد خود را نشان داد و توانسته طرفدارهای بسیار زیادی را برای خود دست و پا کند. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی‌های دراپ باکس اشاره شده است.

  • Dropbox به شما 2 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید فایل‌ها، عکس‌ها، ویدئوها و سایر نوع فایل‌های خود را در فضای ذخیره‌سازی Dropbox آپلود و ذخیره کنید.
  • امکان همگام‌سازی فایل‌ها را در دستگاه‌های مختلف (رایانه، تبلت، گوشی هوشمند) در این برنامه آپلود فایل در فضای ابری رایگان وجود دارد.
  • شما می‌توانید سطوح دسترسی و مجوزهای کاربران را برای حفظ امنیت اطلاعات خود تنظیم کنید.
  • این سرویس آپلود فایل در فضای ابری رایگان به شما این امکان را می‌دهد که فایل‌های بزرگ را به راحتی به اشتراک بگذارید.
  • این برنامه از امکاناتی مانند نسخه‌بندی فایل‌ها، پخش موسیقی و ویدئو، بک‌آپ اتوماتیک عکس‌های گوشی‌های همراه و امکان دسترسی به فایل‌ها از طریق وب برخوردار است.

۴. Idrive

Idrive

یکی دیگر از برنامه‌های کاربردی برای آپلود فایل در فضای ابری رایگان، Idrive است. این برنامه برای تمامی سیستم عامل‌ها و پلتفرم‌ها کاربردی است و شما می‌توانید با تلفن همراه، لپ‌تاپ، تبلت و … فایل‌های خود را در این سرویس ذخیره و یا به آن‌ها دسترسی داشته باشید. در ادامه به برخی از مهمترین ویژگی‌های Idrive اشاره شده است.

  • Idrive به شما 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید فایل‌ها، عکس‌ها، ویدئوها و سایر نوع فایل‌های خود را در فضای ذخیره‌سازی Idrive آپلود و ذخیره کنید.
  • امکان همگام‌سازی فایل‌ها را در دستگاه‌های مختلف (رایانه، تبلت، گوشی هوشمند) در این برنامه آپلود فایل در فضای ابری رایگان وجود دارد.
  • این سرویس دارای قابلیت رمز گذاری 256 بیتی است که این موضوع به این معنی است که اطلاعات شما در این برنامه در امنیت کامل هستند.
  • شما می‌توانید فایل‌هایی تا حجم 10 گیگابایت را در این سرویس بارگذاری کنید.

۵. 4shared

4shared، آپلود فایل در فضای ابری رایگان

ما می‌توانیم 4shared را به عنوان قدیمی‌ترین سرویس برای آپلود فایل در فضای ابری رایگان معرفی کنیم. شما در سایت 4shared می‌توانید، اطلاعات خود را مانند فایل‌های صوتی، تصویری و .. آپلود کنید و هر زمان که مایل بودید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. از جمله مهمترین ویژگی‌هایی این سرویس می‌توان به قابلیت ذخیره فایل‌هایی با حداکثر 2 گیگابایت، 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان، ابزار قوی جستجوی این سایت به شما امکان پیدا کردن هرچه سریع‌تر فایل‌ها را می‌دهد، امکان همگام‌سازی فایل‌ها را در دستگاه‌های مختلف (رایانه، تبلت، گوشی هوشمند) و .. اشاره کرد.

۶. iCloud Drive

iCloud Drive

اگر به دنبال یک سرویس آپلود فایل در فضای ابری رایگان بی‌نظیر می‌گردید، پیشنهاد  ما به شما iCloud Drive است. این سرویس ذخیره سازی ابری توسط Apple توسعه داده شده است و مزایایی بسیار زیادی دارد. از جمله مهمترین مزایای این سرویس می‌توان به مواردی مانند 5 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان، امکان به اشتراک گذاری فایل‌ها و پوشه‌های خود با دیگران به راحتی خوردن یک لیوان آب، امکان همگام سازی بین دستگاه‌های مختلف، با نصب اپلیکیشن iCloud Drive برای سیستم‌عامل‌های iOS و iPadOS می‌توانید به راحتی با استفاده از تلفن همراه خود به اطلاعات ذخیره شده در فضای ابری استفاده کنید و .. اشاره کرد.

۷. MediaFire

MediaFire، آپلود فایل در فضای ابری رایگان

در لیست بهترین سرویس‌های ارائه دهنده آپلود فایل در فضای ابری رایگان  MediaFire نیز جای می‌گیرد. شاید نام این برنامه را برای اولین بار است که می‌بینید، اما باید بدانید که این سرویس یک ابزار قدرتمند برای آپلود و دانلود فایل در فضای ابری است. نسخه رایگان این سرویس به شما این امکان را می‌دهد تا 10 گیگابایت فایل را آپلود کنید. علاوه بر امکان آپلود 10 گیگابایت فایل، این سرویس امکانات قابل قبولی مانند سایر سرویس‌های آپلود فایل در فضای ابری در اختیار کاربران قرار می‌دهد پس اگر به دنبال یک سرویس رایگان برای آپلود فایل‌های خود در فضای ابری هستید، روی این برنامه حساب ویژه‌ای باز کنید.

۸. amazon s3

amazon s3

بهترین روش برای ذخیره و بازیابی حجم عظیمی از داده‌ها   Amazon Web Services (AWS)، استفاده از سرویس ذخیره‌سازی ابری Amazon S3 (Simple Storage Service) است. در زیر به برخی از مهمترین ویژگی‌های این سرویس کاربردی اشاره شده است.

  • این سرویس آپلود فایل در فضای ابری رایگان به شما این امکان می‌دهد تا هر نوع داده‌ای را از فایل‌ها و عکس‌ها تا فیلم‌ها و پایگاه‌های داده آپلود و ذخیره کنید.
  • امنیت این سرویس بسیار بالا است، amazon s3 از رمزنگاری اطلاعات در حین انتقال و در ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. همچنین، شما می‌توانید سطوح دسترسی و کنترل مجوزها را برای داده‌های خود تنظیم کنید و از سیاست‌های امنیتی مانند دسترسی دو مرحله‌ای بهره ببرید.
  • این سرویس قابلیت انعطاف‌پذیری دارد و شما بسته به حجم اطلاعات خود می‌توانید، مقدار فضا برای ذخیره سازی اطلاعات خود را افزایش دهید.
  • این سرویس از قابلیت‌های پیشرفته بازیابی داده پشتیبانی می‌کند.

۹. نودیسک

نودیسک

اگر به دنبال یک سرویس برای ذخیره و به اشتراک گذاری فایل‌ها و اسناد تیمی در یک محیط کاری مشترک هستید، بهترین راه برای شما استفاده از سرویس نودیسک است. نودیسک یک ابزار همه کاره است که امکان سازماندهی و مدیریت فایل‌ها، پروژه‌ها، وظایف، یادداشت‌ها و اسناد را فراهم می‌کند. این سرویس به شما امکان می‌دهد تمام اطلاعات تیمی خود را در یک مکان مشترک به دسترسی ساده و سریع داشته باشید. از جمله مهمترین ویژگی‌های این سرویس می‌توان به قابلیت سفارشی‌سازی، همگام‌سازی و دسترسی چند پلتفرم، امنیت بالا و .. اشاره کرد.

۱۰. file.io

اگر به دنبال یک سرویس ساده و رایگان برای آپلود فایل‌های خود در فضای ابری هستید به شما توصیه می‌کنیم که حتما به سراغ این برنامه بروید. این سرویس آپلود فایل در فضای ابری رایگان امکانات بسیار زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد کهان از جمله مهمترین این امکانات می‌توان به مواردی مانند قابلیت ذخیره فایل‌هایی با حداکثر 5 گیگابایت، 15 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان، امکان همگام‌سازی فایل‌ها را در دستگاه‌های مختلف (رایانه، تبلت، گوشی هوشمند) و .. اشاره کرد.

۱۱. Mega

Mega، آپلود فایل در فضای ابری رایگان

یکی دیگر از سرویس‌های آپلود فایل در فضای ابری رایگان Mega است، یک سرویس آپلود و دانلود فایل رمزنگاری شده است که توسط کیم دات کام، بنیانگذار Megaupload، تأسیس شده است. طرح رایگان Mega به شما 50 گیگابایت فضای ذخیره سازی ارائه می‌دهد. از دیگر امکانات این سرویس آپلود فایل در فضای ابری رایگان می‌توان به مواردی مانند همگام‌سازی فایل‌ها را در دستگاه‌های مختلف (رایانه، تبلت، گوشی هوشمند)، امنیت قابل قبول، امکان اشتراک گذاری فایل و امکان اضافه کردن فایل به این فضا به راحتی هرچه تمام‌تر اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص بهترین سرویس‌ها و برنامه‌های آپلود فایل در فضای ابری رایگان صحبت شد. بیشتر برنامه‌های معرفی شده در مقاله از نظر کارایی و عملکرد بهترین هستند و شما برای ذخیره سازی اطلاعات می‌توانید روی هر کدام از این سرویس‌های معرفی شده در بالا حساب کنید. در صورت وجود سوال و یا ابهام سوال خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید تا در سریع‌ترین زمان پاسخگوی سوال شما باشند.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا