پلسک Plesk

آموزش ریدایرکت دامنه در پلسک | انواع ریدایرکت در پلسک

آیا برای ریدایرکت دامنه در پلسک به مشکلی بر خورده اید؟ یا اصلا تا به حال ریدایرکت انجام داده اید؟ می‌دانید ریدایرکت به چه معناست؟ ریدایرکت دامنه به معنای انتقال کاربران وب از یک دامنه به دامنه دیگر است. این انتقال به طور اتوماتیک انجام می‌شود و زمانی رخ می‌دهد که کاربران به یک آدرس اینترنتی می‌رود، اما به جای آن به یک آدرس دیگر منتقل می‌شوند.

شما آدرس وب سایتی با دامنه domain.com را دارید و دامنه‌ دیگری مانند domain.ir را نیز خریداری کرده‌اید. اکنون شما می‌خواهید زمانی که یک کاربر دامنه domain.ir را جستجو کرد، آدرسی که برای او به نمایش گذاشته می‌شود، domain.com باشد.

این فرآیند معمولا برای بهبود تجربه کاربری، تغییر دامنه وب‌سایت یا انتقال ترافیک به مقصد جدید انجام می‌شود. در کل، ریدایرکت دامنه به کاربران کمک می‌کند به صورت سریع و موثر به دامنه مورد نظر برسند. پس می‌توان گفت که ریدایرکت یک قابلیت مهم است که خوشبختانه کنترل پنل پلسک آن را به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کند. در ادامه آموزش ریدایرکت دامنه در پلسک را خدمت شما ارائه می‌کنیم.

آموزش ریدایرکت دامنه در پلسک

برای ریدایرکت دامنه در کافی است تا مراحل زیر را به ترتیب و گام به گام انجام دهید.

1. وارد شدن به کنترل پنل هاست

در مرحله اول ریدایرکت دامنه در پلسک باید وارد کنترل پنل هاست خود شوید و  پس از ورود به کنترل پنل هاست خود به قسمت Websites and Domains رفته و سپس بر روی گزینه “Add Domain Alias” کلیک کنید.

وارد شدن به کنترل پنل هاست

2. وارد کردن اطلاعات

در صفحه باز شده‌ جدید بر اساس توضیحاتی که در پایین نوشته شده است، عمل کنید:

  1. در قسمت Domain name نام دامنه ای را که می خواهید تغییر مسیر دهید را وارد کنید.
  2. Location of the website’s files به‌صورت پیش‌فرض برای دامنه اصلی شما تنظیم شده و به قابل تغییر نیست.
  3. در قدم بعدی از ریدایرکت دامنه در پلسک باید Hosting type را بر روی گزینه Forwarding قرار دهید.
  4. در Destination address شما باید آدرس وب سایتی که مایل هستید تا دامنه خود را بر روی آن ریدایرکت کنید، وارد کرده و ادامه مراحل ریدایرکت دامنه در پلسک را دنبال کنید. دقت داشته باشید که شما در این مرحله می‌توانید هر url‌ای که مایل هستید را وارد کنید و هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد.
  5. چنانچه مایل هستید تا بعد از ریدایرکت، آدرس دامنه ریدایرکت شده در نوار آدرس مرورگر نمایش داده شود و کاربران شما به این موضوع پی ببرند باید به بین دو تایپ فورواردینگ (Forwarding type) کد 301 و کد 302 یکی را انتخاب کنید. در پایین به شما تفاوت این دو Forwarding type اشاره شده است.

اگر مایل هستید تا کماکان آدرس دامنه شما در مرورگرها به نمایش گذاشته شود و کاربران به هیچ عنوان متوجه ریدایرکت نشوند، گزینه Frame forwarding را انتخاب کنید و سپس بر روی Ok بزنید.

بعد از وارد کردن اطلاعات در این صفحه و کلیک بر روی Ok به‌صورت پیش‌فرض به صفحه اول باز خواهید گشت.

وارد کردن اطلاعات

انواع ریدایرکت در پلسک

ریدایرکت کردن دامنه در پلسک دو نوع دارد. دائمی و موقت. در ادامه به توضیح این دو نوع می‌پردازیم.

ریدایرکت دائمی (Code 301)

اگر این گزینه توسط شما انتخاب شود تمامی کاربران به وب سایت مورد نظر شما هدایت می‌شود و آدرس سایت مقصد نیز برای آن‌ها به نمایش گذاشته خواهد شد.با انجام این نوع از ریدایرکت کردن، رتبه سایت شما در موتورهای جستجو حفظ می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم، برای انجام Forward دائمی از این گزینه استفاده کنید.

ریدایرکت موقت (Code 302)

(Moved temporarily (code 302: اگر این گزینه را انتخاب کنید، Forward دامنه به‌طور موقت انجام خواهد شد و آدرس دامنه شما در موتورهای جستجوی گوگل ایندکس نخواهد شد. اگر قصد انجام ریدایرکت به‌صورت موقت را دارید به شما توصیه می‌کنیم که حتما از این گزینه استفاده کنید.

آیا ریدایرکت دامنه در پلسک بر روی سئو سایت تاثیر دارد؟

ریدایرکت یکی از عوامل مهم در سئو وب‌سایت‌ها است که تاثیر مستقیمی بر رتبه‌بندی و موقعیت وب‌سایت در نتایج موتورهای جستجو دارد. در واقع تاثیر ریدایرکت بر سئو سایت به شکل زیر است:

  1. منتقل کردن اعتبار سئو: وقتی یک وب‌سایت به یک آدرس دامنه دیگر منتقل می‌شود و از ریدایرکت دامنه در پلسک یا هر کنترل پنلی استفاده می‌شود، اعتبار سئو (SEO authority) و اهمیت مطالب و لینک‌های وب‌سایت اصلی به دامنه جدید منتقل می‌شود. این کار به وب‌سایت جدید کمک می‌کند تا به سرعت در نتایج جستجو ظاهر شود و به رتبه‌بندی بهتری دست پیدا کند.
  2. ریدایرکت مانع از دست دادن ترافیک می‌شود: با استفاده از ریدایرکت، می‌توانید کاربران را به آدرس جدید هدایت کنید و مانع  از دست رفتن ترافیک شوید. این اهمیت دارد زیرا تغییرات در آدرس وب‌سایت ممکن است باعث ایجاد اشکالات 404 و از دست رفتن کاربران شود.
  3. تصحیح آدرس‌های معتبر: اگر آدرس‌های قدیمی و یا آدرس‌هایی که دیگر در دسترس نیستند وجود داشته باشند، ریدایرکت به معنای تصحیح آن‌ها است. این کار باعث می‌شود که کاربران به آدرس‌های معتبر منتقل شوند و به جای روبه‌رو شدن با صفحات خطا، تجربه کاربری بهتری داشته باشند.
  4. کاهش اثرات منفی ریدایرکت: استفاده نادرست از ریدایرکت می‌تواند به وب‌سایت شما آسیب بزند. به عنوان مثال، ریدایرکت‌های زیاد یا نادرست ممکن است در کاربران شما ایجاد بی‌اعتمادی کند. برای کاهش این اثرات منفی، بهتر است از ریدایرکت‌های معتبر و به میزان لازم استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص ریدایرکت دامنه در پلسک صحبت کردیم و به شما آموزش ریدایرکت دامنه در پلسک را ارائه دادیم. ریدایرکت دامنه در پلسک کاری بسیار ساده است که تنها با چند کلیک و کمی دقت قابل انجام است. استفاده صحیح از ریدایرکت می‌تواند به بهبود سئو وب‌سایت شما کمک کند و رتبه شما را در گوگل افزایش دهد پس به هیچ عنوان آن را دست کم نگیرید و از آن به عنوان یکی از تکنیک‌های سئو خود استفاده کنید.

در این مقاله ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا به شما ریدایرکت دامنه در پلسک را آموزش دهیم، چنانچه احساس می‌کنید که برای ریدایرکت دامنه در پلسک نیاز به راهنمایی‌های بیشتر دارید با کارشناسان ما ارتباط بگیرید یا در قسمت دیدگاه‌ها مشکل خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما مشکل شما را به‌صورت رایگان در سریع‌ترین زمان ممکن رفع کنند.

مهرداد تاری

تلاش میکنم مطالبی منتشر کنم که از اعتبار و کیفیت بالایی برخوردار باشند. خواهشمندم در صورت مشاهده اشکال، حتما مرا مطلع سازید. سپاس TARIMEHR

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا